Doğuş İnşaat Ukrayna'da 400 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip Kremençuk Köprü projesine imza atacak.

Eğik askı metodu ile yapılacak köprünün toplam uzunluğu 720 metre, orta açıklığı 360 metre ve pilonlarının bitmiş yüksekliği de 104 metre olacak. Proje için en uygun mühendislik çözümü olarak, kompozit diye tabir edilen çelik segmentlerin üzerine beton döşemeyi tercih ettiklerini söyleyen Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Akhan, “Toplamda 9 bin tona varan çelik imalat işleri olacağını öngörüyoruz” dedi. Akhan sorularımızı yanıtladı. 

Şirketiniz açısından son iki yıllık dönemi nasıl değerlendiriyorsunuz? Hangi projeleri tamamladınız? 

Küresel inşaat sektörü, 2020 yılında COVID-19 krizinden yoğun etkilenen sektörlerden biri oldu. Ekonomik faaliyetler üzerindeki kısıtlamalar nedeniyle tedarik zincirinde bozulmalar yaşandı. Altyapı başta olmak üzere inşaat yatırımlarında hissedilir bir azalmayı hep birlikte yaşadık. Sektör salgın sürecine kırılgan bir durumda yakalandı.

HONEYWELL KÜÇÜK VE ORTA İŞLETMELERE ÖZEL YENİ 10 ve 35 SERİSİ IP KAMERA SİSTEMLERİNİ TANITTI HONEYWELL KÜÇÜK VE ORTA İŞLETMELERE ÖZEL YENİ 10 ve 35 SERİSİ IP KAMERA SİSTEMLERİNİ TANITTI

Doğuş İnşaat için geçen yıl; Covid-19 pandemisinin etkisiyle çalışma kabiliyetlerimizin test edildiği benzersiz bir yıl oldu. Bu dönemde dijital altyapımızda öngördüğümüz yatırımlar sayesinde yeni çalışma şartlarına hızlıca adapte olduk. Öte yandan şantiyelerimizde aldığımız proaktif önlemlerle evlerimize ve ailelerimize sağlıklı şekilde dönebilmek için bu süreci kararlılıkla yönetmeye devam ediyoruz. Bütün bu gelişmeler olurken, geçen yıl Doğuş İnşaat olarak çok önemli projelerimizi tamamlayarak hizmete açma başarısını gösterdik. Bulgaristan’daki ikinci metro projemiz olan Sofya Metrosu’nun Genişletme Projesi, Hat III Lot 4 hizmete açıldı. Yurt içinde ise ülkemizin lojistik bakımdan stratejik değere sahip Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ile Yolu projesini tamamladık. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleriyle Doğu Anadolu’da 16 il için geçiş noktası olacak bu eseri memleketimize ve insanımıza kazandırdık. Yine İstanbul’un en prestijli projelerinden Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı hizmete açıldı. Tarihi Yarımada boyunca uzanan bu hat Türkiye'nin ilk katenersiz tramvay hattı niteliğinde. Hayata geçirdiğimiz bütün projelerde en ileri mühendislik çözümlerini uyguluyoruz. Bu, Türkiyeli mühendislerin gösterdiği gelişme bakımından gurur vericidir. 

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ile Sarıgazi (Hastane)-Taşdelen-Yenidoğan Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri projesi hakkında bilgi verir misiniz? 

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi Taşdelen-Yenidoğan Metro Hattı, Doğuş İnşaat'ın tek yüklenici olarak yapımını tamamladığı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı’nın bir uzantısı olarak inşa ediliyor. Projemiz toplamda yaklaşık 18 km uzunlukta ve kesişen iki hattan oluşuyor. Uzun hatta 8, kısa hatta 6 olmak üzere toplamda 14 istasyon yer alıyor. İBB tarafından ihale edilen yaklaşık 2.3 milyar TL sözleşme bedelli bu projenin sözleşmesi Nisan 2017’de imzalanmıştı. Ancak finansman nedeniyle projenin yapımı 2 seneliğine durdurulmuştu. Finansman probleminin çözülmesiyle Kasım 2019’da projenin yapımına yeniden başladık. 25 farklı lokasyonda şantiyelerimiz imalatlarına devam ediyor. Yakın zaman önce projemizde ikinci TBM çalışmalarını da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla başlatmıştık. Hattın kademe kademe tamamlanarak hizmete açılması amaçlanıyor. Bu sebeple şu anda uzun hattaki çalışmalar öncelik kazandı. Uzun hattın toplam ilerlemesi yüzde 16, düzeyinde. Buradaki 3 istasyonun 2023 yılı başında tamamlanarak hizmete açılmasını planlıyoruz. Uzun hattın kalan kısmı için ise Ekim 2023 dönemini hedefliyoruz.

Ukrayna’daki yeni Kremençuk Köprü projesini inşa edeceksiniz. Bu projenin özellikleri nedir, hangi çalışmaları gerçekleştireceksiniz?

Kremenchuk’ta yapılacak köprü projemiz 400 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip ve ülkenin imza projelerinden biri. Burada eğik askı metodu ile yapılacak bir köprü projesini bölgeye kazandıracağız. Toplam uzunluğu 720 metre olan köprünün orta açıklığı 360 metre ve pilonlarının bitmiş yüksekliği de 104 metre olacak. İki şeritli ve çift yönlü karayolu trafiğine göre planlanan köprü, yaya yürüme yolları ile yaklaşık 30 metre genişliğe sahip. Proje için en uygun mühendislik çözümü olarak, kompozit diye tabir ettiğimiz çelik segmentlerin üzerine beton döşemeyi tercih ettik ve tasarım çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Toplamda 9 bin tona varan çelik imalat işleri olacağını öngörüyoruz. Köprünün dışında yaklaşık 1,9 km’lik yaklaşım viyadükleri mevcut. Bağlantı yolları, mevcut yolun modifikasyonu ile proje toplamda 5.4 km’lik yol uzunluğuna sahip olacak. Projemizin en kritik aktiviteleri eğik askılı köprü kısmında bulunuyor. Köprünün tüm malzemeleri tamamıyla nehir yolu ile taşınacağı için nehir ve duba operasyonları projenin en kritik noktalarından birini oluşturuyor. Projenin ilerleme süreçlerine baktığımızda, öncelikle bölgede “Stage-P” diye adlandırılan detaylı tasarım aşamasını bitirdik. İnşaat ve imalat işlerine hızlıca başlamak üzere planlarımızı oluşturduk. Sözleşme olarak 4 yıl süre öngörülen projeyi daha kısa sürede bitirmeyi hedefliyoruz.

Ankara-Sivas Demiryolu, Kayaş-Yerköy YHT Hattı projesinde hangi çalışmaları gerçekleştirdiniz?

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi Kayaş-Yerköy kesiminin tüm üstyapı ve elektromekanik işlerini üstlendik ve buradaki çalışmalarımız devam ediyor. 151 km güzergah uzunluğu bulunan projenin işletmecilik hızı 250km/h olacak. Proje kapsamında iki adet istasyon binası ile bir adet kumanda merkezi binası yer alıyor. Sözleşme fiyatlarıyla toplam proje bedeli 821 milyon TL civarında. Projenin Ankara-Balışeyh konvansiyonel hat ve Balışeyh-Sivas YHT hat kesimlerinde başlayan performans testleri de tamamlandı. Projenin Kayaş-Kırıkkale arasındaki altyapı çalışmaları devam ettiği için bu bölgedeki çalışmalarımızın hızlanması yer teslimlerinin yapılmasına bağlı olarak ilerliyor. Projenin süre uzatımları dahil onaylı bitiş tarihi 31 Ağustos 2022 olmakla birlikte, yer teslimi programına göre tamamlanma tarihi netleşecektir.

Gündeminizde yer alan diğer projeler neler? 

İnşaat sektöründe yaşanan dalgalanmalar Doğuş İnşaat'ın ağırlıkla hali hazırda aktif olduğu ülkelerle birlikte belli ülkelere odaklanmasına neden oldu. Önümüzdeki dönemde altyapı projelerindeki potansiyel ve uzmanlığımız ile güçlü bir bölgesel ve küresel oyuncu olma hedefimizi sürdüreceğiz. Bu dönemde yabancı kredi kuruluşlarının finansman modellerine ayak uydurabilecek yapılanmamızı tamamlamayı planlıyoruz. Katar, Ukrayna, Hindistan, Doğu Avrupa ve Türkiye’de yürüttüğümüz iş geliştirme faaliyetleri ile, altyapı projelerindeki potansiyel ve uzmanlığımızı hedef bölgelere taşımayı hedefliyoruz. Doğuş İnşaat olarak yürüttüğümüz projeler kapsamında yer alan yüksek teknoloji, know-how, spesifik yazılım ve donanım gerektiren sistemler için de dünyanın önde gelen uzman sistem sağlayıcılarıyla alt-ortaklıklar ve uzun dönem iş birlikleri kurmak arzusundayız. Riskleri azaltmak adına sektörde rekabette bizi öne çıkaracak tüneller ve raylı sistemler, otoyollar ve köprüler, deniz işleri ve enerji projeleri gibi iş kollarına odaklanıyoruz.