Luftsis A.Ş. Genel Müdürü Uğur Darcan, firmalarında dijitalleşme kapsamında yaptıkları çalışmaları şu şekilde anlatıyor: “Son beş yılımızda dijitalleşmeye önem verdik. Öncelikle üretim harici pazarlama, satış, ürün seçim programları, ERP oluşumu ve kullanıcıların eğitimleriyle başladık. Sonrasında kurumsal sosyal medya paylaşım sitelerimizi açtık ve bunların sürekliliği ve yayınları konusunda tüm çalışanların ortak veri tabanlarını birleştirerek süreklilik kazandırdık. Kurumsal iletişim, haberleşme, raporlama, kurumsal kaynakların doğru kullanımı ve paylaşımında da dijitali yoğun kullandık, faydasını karantina günlerinde gördük. İlk günlerden itibaren biz Luftsis A.Ş. olarak “DIGITAL ACADEMY” programımızı açıkladık ve dijital seminerlerimize başladık. Yüz yüze görüşme olanağını zorlukla bulduğumuz yüzlerce müşteri adaylarımızı webinarlarda rahatça topladık ve daha reel pazarlama ve tanıtım programları oluşturduk. İmalat aşamasında halihazırda uyguladığımız dijital kullanımlarımıza esas olarak yeni bir vizyonel programda, kendi otomasyon ve dijital IOT nesnelerin interneti yatırımımı oluşturduk. Bu kapsamda hem hardware hem de software olarak üretim, program ve testlerini tamamlayarak ürün ve hizmetlerimizi kesintisiz IOT dijital platformlara taşıdık. Bu önemliydi çünkü rakiplerimizin önünde bu yatırım, gelişimlerimizi tamamlayarak reel proje uygulamalarına ve satışa başladık.

ROBOTİK UYGULAMAYA GEÇMEMİZ BİZE SÜRDÜRÜLEBİLİR YÜKSEK İMALAT KALİTESİ GETİRDİ

2020 bizim için önemli bir yıl. BLYGOLD Korozyon önleyici kaplamalar faaliyetimizi dünyada ikinci ve Türkiye’de ilk olmak üzere ROBOTIK Uygulama merkezimizi açtık. Robotik uygulamaya geçmemiz bize sürdürülebilir yüksek imalat kalitesini ve kısa teslim sürelerine bağlı müşteri memnuniyetini getirdi. Dijitalleşme ve robotik üretim programımız ilgili üretim hattındaki personel istihdamını değiştirmedi. Bu personelimizi daha nitelikli üretim ve kalite kontrol süreçlerimize dahil ettik.”