Mapei’nin dünya ve Türkiye’deki çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?  

1937’de Milano’da kurulan MAPEI, günümüzde 57 ülkede 90 alt kuruluş ve 36 ülkede 83 üretim tesisiyle ve grup bünyesinde istihdam edilen 10.500’den fazla çalışanıyla faaliyet göstermektedir. 
Mapei Grup olarak 20 farklı ürün grubuyla; her tür zemin, duvar ve kaplama malzemelerinin uygulanması için yapıştırıcı ve tamamlayıcı ürünler, su yalıtım ürünleri, ısı yalıtım ürünleri, zemin kaplama ürünleri, özel harçlar, çimento ve beton katkıları, yeraltı inşaatı için ürünler, spor tesisleri için ürünler, beton ve tarihi yapıların restorasyonu ve denizcilik sektörü için ürünler gibi 5.500 ürünün üretimini ve satışını gerçekleştiriyoruz. Yapı sektörünün, temelden çatıya her türlü ihtiyacını karşılayan geniş ürün yelpazemiz, beraberinde sağladığımız teknik destek ve sürekli yatırımlarımız, tüm dünyada önemli projelerin hayata geçirilmesine olanak sağlıyor. Yenilikçi ürün ve sistemlerimiz dünyada binlerce şantiyede, pek çok prestijli ve simgesel projede tercih ediliyor. Mapei olarak Türkiye pazarına girdiğimiz günden beri insan, tesis ve eğitim yatırımlarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Geçtiğimiz altı sene üretime ve tedarik zincirine dönük yatırımlar ile geçti; 23.000 metrekare alan üzerine kurulu olan üretim tesisinin kapalı alan kapasitesini 8.977 metrekareye çıkarttık, toz üretim hattı kapasitemizi arttırdık ve depolama sistemlerimizi yeniledik. 
2018’de Ankara Polatlı OSB fabrikamızda kurduğumuz, tamamen otomasyona dayalı olarak üretim yapabilen, paslanmaz çelik tank ve mikserlere sahip olan, çimento katkı hattımız ile şu anda Türkiye’deki tüm çimento fabrikalarının ihtiyacını karşılayacak üretim kapasitesine sahibiz. 2019’da da çimento hattına özel iklimlendirilmiş depo kapasitemizi arttırarak yatırımlarımıza devam ettik.

2021 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Hedef ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?

2020’de başladığımız aksiyonlara devam ederek büyümeye devam edeceğiz. İnşaat sektörünün toparlanma sürecine girmesiyle bizim sektörümüzün büyümesi birbirine paralel ilerleyecek diye düşünüyorum. 2021’de dijital mecrada müşteriye ulaşmanın her zamankinden daha önemli olacağını öngörüyoruz, dijital platformlarda bilinirlik yükseltmek, kullanıcıların marka deneyimini paylaşmak markalar için daha da kritik hale gelecek. 2021’de bu mecralarda aktivitelerimiz ve yatırımlarımız artarak devam ediyor olacak.  Deprem Türkiye için büyük bir risk oluşturan acil çözüm bekleyen bir konu. Biz 2019’dan beri binalarda deprem güvenliği ve yapısal güçlendirme iletişimi yapıyoruz. 2021’de bu konuya dikkat çekmek için dernekler ve fikir liderleri ile gerçekleştirdiğimiz çalışmaları sürdüreceğiz.