Union İstanbul CEO’su İrfan Erkmen, “Günümüzde konut satışlarını en çok etkileyen faktörlerden biri de projenize dijital yatırım yapmaktan geçiyor” dedi.

SATIŞLARDA YÜZDE 16'LIK ARTIŞ YAŞANDI

İnşaat sektörü, 2018'den beri daralma eğiliminde iken, Covid-19 pandemisinin çıkışı ve halihazırda süregelmesi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yatırımların yavaşlamasına sebep oldu ve sektörü etkiledi.

Ancak dünyanın normalleşme sürecine girdiği 2021 yılında, sektör Türkiye'de de yeniden büyüme yönünde bir ivme kazandı. 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye genelinde konut satışları Mayıs 2021'de Mayıs 2020'ye oranla yüzde 16,2 artarak 59 bin 166 olarak gerçekleşti. Konut satışlarında İstanbul 11 bin 356 konut satışı ve yüzde 9,2 ile en yüksek paya sahip olurken, satış sayılarına göre İstanbul’u 5 bin 653 konut satışı ve yüzde 9,6 pay ile Ankara, 3 bin 298 konut satışı ve yüzde 5,6 pay ile İzmir takip etti.

"TÜKETİCİLER, ALIMLARA AĞIRLIK VERECEK"

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Union İstanbul Ceo’su İrfan Erkmen, sektörün 2021 yılına 2020'ye göre göreceli olarak daha rahat girdiğini, 2020 yılında konut satışlarını destekleyen kredi olanakları neticesinde gelen yoğun taleplerin olması ve böylece likidite imkanlarının olumlu yansımasıyla hareketlenmelerin inşaat üretim bandına da etki ettiğini ifade etti.

Yılın ikinci yarısında bilhassa aşılamanın olumlu sonuçları ve kısıtlamaların temmuz ayı ile sona ermesiyle birlikte Türkiye genelinde ekonomik hareketlenmelerin belirgin bir hızda ivme kazanacağını öngördüklerini kaydeden Erkmen, "Ayrıca, konut tarafında 'kredi faiz oranlarının düşürülme beklentisinin olumlu ya da olumsuz sonuçlanmasıyla tüketicilerin alımlara ağırlık vereceği gerçeği', sektörün büyük oyuncuları tarafından kabul görüyor." diye konuştu.

"CİDDİ HAREKETLENMELER GÖZLEMLİYORUZ"

Günümüzde konut satışlarını en çok etkileyen faktörlerden birinin projeye dijital yatırım yapmak olduğunu vurgulayan Erkmen, firma olarak sektörde faaliyet gösteren markalara dijital danışmanlık hizmeti sunduklarını, reklam ve medya planlama, strateji geliştirme, proje yönetme kısımlarında destek olduklarını dile getirdi.

Özellikle pazarlama noktasında destekte bulundukları sektörün markalama ve hızlı satış odaklı söylemlerini hedef kitlesine ulaştırmak için birçok farklı kanalı kullanma çabası içinde olduğunu belirten Erkmen, sözlerine şöyle devam etti: 

"Covid-19 koşulları ağır baskılarının dağılmaya başladığı şu dönemlerde, ciddi hareketlenmeler gözlemliyoruz. Yukarı yönlü devam edeceğine kesin gözle bakılan koşulları, avantaja çevirmek anlamlı olacaktır. İnşaat sektörü güven endeksinin, 2021 Ocak ayı itibari ile artan oranda yüzdelik rakamlarını güncellemesi de sanıyorum bu yorumumu destekliyor olacaktır."