Yapımına hızla devam edilen Sur Yapı Antalya’nın öne çıkan en önemli özelliklerinden biri de projedeki yeşil alanlar. Yeni şehrin ortasına yaklaşık 157 bin metrekare büyüklüğünde dev şehir parkı inşa edileceğini açıklayan Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Ekener, sorularımızı cevapladı. 

Sur Yapı Antalya hangi kullanıcı profiline hitap ediyor? Projeye olan talepler nasıl?

Sur Yapı Antalya hem yerli hem yabancı hem de Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşlarımıza hitap ediyor. Projemiz çok geniş bir profili buluşturuyor. Bunda Antalya’nın yükselen değerleriyle projenin yenilikçi özelliklerinin örtüşmesi önemli rol oynuyor. Antalya’nın yerlisi de artık markalı bir projede her detayı düşünülmüş bir yaşam konseptinde yaşamak istiyor. Antalya ülkemizin İstanbul’la birlikte en büyük iki markasından biri. Dünyada ciddi bir bilinirliğe sahip. Türkiye’de emlak sektörü gelişirken Antalya ve bölgesi bu gelişmelerden fazlasıyla faydalanıyor. Yurt içinden ve yurt dışından Antalya’da gayrimenkul almak isteyen yatırımcılar ciddi bir potansiyel oluşturuyor. Biz de gerek yürüttüğümüz kampanyalar gerek katıldığımız yurt dışı fuar ve organizasyonlarda projemizi en iyi şekilde anlatmaya çalışıyoruz. Şimdiye kadar ülkemizin her ilinden vatandaşımıza ev sattık. Hem şehir hayatı hem doğayı birlikte yaşamak isteyenler, sakin, kaliteli ve sosyal aktivitesi yüksek bir yaşamı hedefleyenler için Antalya birinci sırada yer alıyor. 

Yurt dışında yaşayan Avrupalı Türklerin projeye ilgisi nasıl?

Dünya üzerindeki Türk vatandaşlarının projelerimize yoğun ilgisi var. Özellikle Antalya projemizden çok sayıda satın alma gerçekleştiriyorlar. Almanya, Hollanda, İngiltere, Fransa, Avusturya, Belçika, İsviçre, İsveç, Kanada, Norveç gibi ülkeler ilk başta yer alıyor. 25 farklı ülkede yaşayan Avrupalı Türk vatandaşları, Antalya projemize yoğun ilgi gösteriyor. Son altı ayda 500 konut, ofis ve dükkan alımı yapan Avrupalı Türkler, Sur Yapı’dan ev sahibi olmanın mutluluğunu yaşıyor. Antalya taşıdığı potansiyel ve hızlı gelişimiyle cazip bir yatırım iklimine sahip. Dolayısıyla hem şehir hayatı, hem doğayı birlikte yaşamak isteyenler, sakin, kaliteli ve sosyal aktivitesi yüksek bir yaşamı hedefleyenler için Antalya birinci sırada geliyor. Büyükşehir stresinden kaçmak isteyenler ya da yurt dışından tatil için her yaz kente gelenler, Antalya’da ikinci evini almayı planlıyor. Bu ilgiyi en canlı ve somut şekilde geçtiğimiz hafta katıldığımız Evim Türkiye Fuarı’nda gördük. 1000 kişiyi standımızda ağırlarken 250 milyonluk satış görüşmesi yaptık ve 100 milyonluk konut, ofis ve dükkan opsiyonladık. 15 projemizi tanıttığımız fuarda Antalya projemize olan ilgi son derece yüksekti. Satışların önemli bir kısmı Antalya projemizden yapıldı. 

Yabancıların projeye ilgisi nasıl?

TUİK verilerine göre 2018 yılında yabancılar Antalya’dan 7 bin 938 konut satın aldı. 2017 yılıyla kıyaslandığında ise yabancıya satışta yaklaşık yüzde 60’lık bir artış söz konusu. Bu istatistiğe paralel olarak biz de Sur Yapı olarak 2018 yılında Rusya, İngiltere başta olmak üzere Güney Kore dahil 23 farklı ülke vatandaşına satış gerçekleştirdik. Türki Cumhuriyetler ve Körfez ülkelerinden de yoğun talep söz konusu.