Geçtiğimiz yılı başarılı geçiren DemirDöküm, bu yılki ajandasında yer alan yeni yatırım başlıkları ile bu başarısını daha da arttırmada iddialı. DemirDöküm’ü 67 yıldır başarılı kılan en önemli unsurlardan birinin, odaklı bir şekilde kendi işine, kendi uzmanlığına yatırım yapması olduğunu vurgulayan Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan, sorularımızı cevapladı. 

2020 yılını sektörünüz ve firmanız açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Bir yılı aşkın süredir tüm insanlık olarak koronavirüs pandemisi ile mücadele ediyoruz. Öncelikle bu sürecin en kısa sürede sona ermesini temenni ediyorum. Dünyanın içinde bulunduğu bu süreçte biz firma olarak, 'Her koşulda DemirDöküm yanında' söylemiyle hareket ettik. İlk günden itibaren üst düzey önlemlerle çalışanlarımızın, yetkili satıcımızın, servisimizin, müşterilerimizin yanında olduk. Müşterilerimizin ürünlerimize daha kolay ulaşabilmeleri ve daha iyi hizmet alabilmeleri için hızlı bir dijital dönüşüm çalışmasını hayata geçirdik, yeni bir müşteri deneyimi ağı ördük. Kullanıcılarımız, pandemi döneminde de 7 gün 24 saat boyunca DemirDöküm Müşteri İletişim Merkezi'nden ve WhatsApp Destek Hattı’ndan bize kesintisiz bir şekilde ulaştı. Bu süreçte yeni uygulamamız “Görüntülü Keşif Hizmeti” ile tüketicilerimize bilgisayarları ya da akıllı telefonları aracılığıyla kombi keşif işlemini gerçekleştirilebilme imkânını sunduk. Paydaşlarımıza yönelik hayata geçirdiğimiz DemirDöküm Akademi Programımız kapsamındaki tüm eğitimlerimizi hızlıca online sınıflara taşıyarak iş ortaklarımızın yine en doğru ve en iyi hizmeti sunabilmelerini sağladık. Geçen yıl çağrı merkezimiz üzerinden 3 milyon müşterimiz ile görüştük, 1,1 milyon müşterimizin evine gittik, 3 milyon 600 bin km yol yaptık, binlerce keşif ve teknik hizmet talebini dijital ortamda çözdük. Bakım, keşif, yeni kombi montajı gibi konularda herhangi bir mağduriyet yaşatmadık. İş ortaklarımızın finansal konularda yanlarında olmak, tüketicilerimizin ürünlerimize daha kolay erişebilmelerini sağlamak için farklı program ve kampanyaları hayata geçirdik. İklimlendirme sektörü, diğer sektörlere kıyasla pandemi koşullarında daha şanslıydı. Kişisel temizlik ve evde kalma ihtiyacının artması, tüketicilerin iklimlendirme sektörü ürünlerine ilgisini de artırdı. Ürünlerimize talep hiç ortadan kalkmadı, sadece birkaç ay ötelendi. DemirDöküm’ün bu süreçte sektörde de pozitif olarak ayrıştığını düşünüyoruz. DemirDöküm olarak, ısıtmada sektörün üzerinde bir büyüme elde ettik. Geçen yıla kıyasla toplam ciromuzu yüzde 40 arttırdık.  2020’de ürün gamımıza yeni Atron Condense kombilerimizi, yeni Kion serisi split klimalarımızı ve yerli yüksek kapasiteli yoğuşmalı kazanımız MaxiPremix'i ekledik. Geleneksel iş kollarımızdaki önemli büyümenin yanı sıra, kaskad, ısı pompası, VRF, valf ve kontrol cihazlarının satışlarında büyüme rekorlarımızı tazeledik. Yüksek kapasiteli kaskad ürünlerimizin satışını bir önceki yıla göre 2 kat artırdık. Soğutmada ise klima satışlarımız adetsel bazda yüzde 75 arttı. Bu başarılardan daha da önemlisi, yılı yüzde 90'ın üzerinde müşteri memnuniyetiyle tamamladık. 2020, DemirDöküm’ün müşteri memnuniyetinde ve satış sonrası hizmetlerde referans noktası olmaya devam ettiği bir yıl oldu. 

DemirDöküm markasının gündeminde hangi çalışmalar var?

Sektörün en köklü şirketlerinden biri olarak her yıl geleceğimize yatırım yapmaya devam ediyoruz. Beş yılda toplam 200 milyon TL’lik yatırım yaptık. Her yıl ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Yaşam alanlarının değişim gösterdiği günümüzde yapıların ve tüketicilerin ihtiyaçları da değişiyor. Örneğin merkezi doğal gaz sistemi ile ısınan apartman, site, plaza gibi mekanlar için kaskad cihazların önemi giderek artıyor. Bu kapsamda geçen yıl pandemiye rağmen gerçekleştirdiğimiz yeni kaskad yatırımı ile Türkiye’yi grubumuzun kaskad cihazlarının üretim üssü yaptık. Bu üretim sadece Türkiye pazarı için değil, tüm ihracat pazarları ve grubumuzun faaliyet gösterdiği tüm diğer pazarlar için geçerli. 
Bu yıl da üretim ve satış anlamında devreye alacağımız önemli yatırımlarımız olacak. Bu konu ile ilgili detayları önümüzdeki aylarda iş ortaklarımızla ve kullanıcılarımızla paylaşacağız.
Stratejilerini ve hedeflerini uzun vadeli olarak belirleyen bir grubuz. DemirDöküm’ü 67 yıldır başarılı kılan en önemli unsurlardan biri, odaklı bir şekilde kendi işine, kendi uzmanlığına yatırım yapması. Bu çerçevede Ar-Ge, üretim ve hizmet konusunda yaptığımız yatırımların yanı sıra 2021 yılının yeni müşteri odaklı organizasyon yapımız ile de farkımızı daha çok ortaya koyacağımız bir yıl olacağını düşünüyoruz. 

İnsan sağlığı açısından çözümlerinizin avantajı nedir? 

İklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren bir şirket olarak, çevre dostu ürünler ile insan sağlığına ve konforuna pozitif yönde katkı sağlayan ürün gruplarına sahibiz. Ürettiğimiz ürünlerle ısıtma, soğutma ve sıcak kullanım suyunda yüksek verimlilik ve konfor sağlamayı amaçlıyoruz. Her ürünümüz bu anlamda kendi içinde özel tasarımlara sahip. Klimalarımız ve ısı pompalarımızda çevreye zarar vermeyen soğutucu akışkanların kullanımına ve ürüne özgü iç hava kalitesini arttıran filtre vb. kullanımlara özen gösteriyoruz. Bu kategorilerde öncü ürünlerimiz bulunuyor. Aynı şekilde sıcak kullanım suyu üreten ürünlerimizde sağlığımızı koruyacak anti-lejyoner fonksiyonlar ile hijyenik sıcak kullanım suyu sağlıyoruz. Tüm cihazlarımızı insan sağlığını riske atmayacak şekilde üst düzey güvenlik ekipmanları ile donatıyoruz.

Önümüzdeki süreçte neyi hedefliyorsunuz, planlarınız neler?

DemirDöküm olarak 2021 yılında müşterilerimizi yine yeni ürünler ve hizmetlerle buluşturacağız. 2020’ye kıyasla daha iyi bir yılın bizi beklediğini düşünüyoruz. Lider olduğumuz alanları koruyup, yeni alanlarda da öncü olabilmek adına çalışmalarımızı hızlandıracağız. Isıtma sektöründe yine çok iddialı olacak yeni ürünlerimizi pazara sunacağız. Soğutmada da hedef büyütüyoruz. Gelirimizin yüzde 30’unu oluşturan ihracat tarafında yoğun bir gündem bizi bekliyor. 2021 yılı için hedefimiz 2020 yılında yakaladığımız büyümemizi aynı ivmeyle devam ettirmek.

DemirDöküm ailesi olarak güvene, istikrara, sürdürülebilirliğe dayalı kurduğumuz sistemde eğitim de en önemli başlıklarımızdan biri. Dijital ortamda devam eden eğitimlerimize yenilerini ekliyoruz. Tüm bunların yanında, son üç yıldır düzenlediğimiz iletişim kampanyalarıyla milyonlarca tüketicimizin yüreğine dokunabilmeyi başarmak bize büyük mutluluk veriyor. Bu yıl da hayata geçireceğimiz yeni iletişim kampanyaları ile ilk tercih edilme oranımızı daha da yukarı taşımayı hedefliyoruz. Bu yılki organizasyonel mottomuzu “Dahası” olarak belirledik. Her zaman bir üstü hedefleyip kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Müşterilerimizin memnuniyetini en üst seviyede sağlamak her zaman birinci önceliğimiz olacak.