DemirDöküm’ün bu yıl ajandasında üç önemli yatırım başlığı var: Bozüyük'ü bütün kriterlere uygun bir üretim merkezi olarak konumlandırmak, düşük NOX’e sahip şofbenlerini yurt içi pazarına sunmak ve ihracatta büyümek. Markanın bu hedeflerini, Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna’dan dinledik. 

DemirDöküm’ün çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?

Türkiye'nin ilk sanayi şirketlerinden DemirDöküm olarak 1954 yılından itibaren faaliyetlerimizi aralıksız olarak sürdürüyoruz. Üretimimizi Bozüyük'teki 267 bin metrekare açık, 65 bin metrekare kapalı alana yayılan fabrikamızda gerçekleştiriyoruz. İleri teknolojiyi kullanarak katma değer odaklı, çevre dostu yalın üretim teknikleriyle üretim gerçekleştiren şirketimiz, Türkiye'nin 140'ıncı Ar-Ge merkezine sahip. Kombi, radyatör, klima, su ısıtıcıları, merkezi sistem, güneş enerji sistemi, ısı pompası ve VRF sistemi kategorisinde geniş ürün gamımızı dünyanın 50 ülkesine ihraç ediyoruz. Kaliteli ve yüksek tasarruflu ürünlerimiz tüketicilerin takdirini kazanırken, aynı zamanda birçok kez dünyanın en prestijli endüstriyel tasarım ödüllerinden Good Design ve Green Good Design'e layık görüldü. 

En son çıkan yeni ürününüzün özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

DemirDöküm olarak en son hem tüketici bütçesini hem de doğayı koruyan, dar montaj alanlarında yaşanan zorluklar düşünülerek tasarlanan en kompakt boyutlara sahip yoğuşmalı kombimiz Atromix'i satışa sunduk. Son yıllarda artan küçük metrekareli evler için ideal kullanım çözümünü sunan Atromix, farklı ihtiyaçlara yönelik olarak 20, 24, 28 kW kapasite seçenekleriyle piyasaya sunuldu. Hem doğalgaz hem de su kullanımında A sınıfı enerji verimliliği ile ön plana çıkan Atromix, sahip olduğu yeni teknolojilerle tasarrufu kullanıcı inisiyatifine bırakmıyor. Alüminyum-silisyum eşanjörü ile kullanıcısına yüksek ısı verimliliği vadeden Atromix, 'Akıllı Isıtma Sistemi' sayesinde ortam ihtiyacına uygun güçte çalışarak yakıt tasarrufu sağlıyor. Sahip olduğu debi sensörü ise hızlı sıcak su konforu sağlarken doğal gazı ve su sarfiyatını da azaltıyor. Her yaştan tüketicinin kolayca kullanabileceği bir ara yüze sahip olan Atromix, ön yüzünde iki kontrol düğmesi ve kolay okunabilir LCD ekran barındırıyor. Atromix'in düşük emisyon değerleri sayesinde, daire başına kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak NOx salınımını yıllık ortalama 2 ton azaltmayı hedefliyoruz.

2019 yılında hangi konulara odaklanacaksınız? 

DemirDöküm olarak hedefimiz 2019 yılında da büyümeye devam etmek. Bu doğrultuda yatırıma, kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Son üç yıldır olduğu gibi, 2019’da da önemli yatırım planlarımız bulunuyor. İnşaat sektörü ve iklimlendirme sektörü büyüdükçe VRF ve kaskad cihazlara olan ihtiyaç artıyor. 2019'un bizim için önemli gündemlerinden biri de MaxiCondense olarak adlandırdığımız yüksek kapasiteli ve yoğuşmalı kaskad cihazlarımızın üretimini Bozüyük'e almak. Bu anlamda Bozüyük'ü bütün kriterlere uygun bir üretim merkezi olarak konumlandırma hedefindeyiz. Kaskad ürünlerde Bozüyük’ü Vaillant Group’un üretim merkezi haline getirip, yüzde 50'lik ihracat hedefimize de destek verecek şekilde planlamayı hedefliyoruz. Yoğuşmalı ürün gamımızı bu yıl da geliştirmeye devam edeceğiz. Öte yandan şofbende bu yıl düşük NOX’e sahip cihazlar zorunlu olacak. Geçen yıl ilgili yönetmeliğin Avrupa’da yürürlüğe girmesi nedeniyle Avrupa’ya gönderdiğimiz düşük NOX’e sahip şofbenleri, bu yıl Türkiye’de de görmeye başlayacağız. Bunlar kısa vadedeki yatırımlarımızı oluşturuyor. Bunun dışında her sene olduğu gibi 2019’da da yeni kombi ve şofbenlerimiz başta olmak üzere tüketicilerimizin beğenisine yeni ürünlerimizi sunacağız.Diğer önemli bir gündemimiz de ihracat olacak. İhracat oranlarımızı 2018 yılında toplam ciromuzun yüzde 35’inin üzerine çıkardık. 2017 yılını 75 milyon dolar ciro ile kapatmıştık. 2018 yılını ise 100 milyon doların üzerinde bir ciro ile sonlandırdık. Özellikle şofben ürün grubunda Avrupa'daki regülasyon değişikliği nedeniyle AB ülkelerine olan satışlarımızda büyük bir artış oldu. 2018'de en çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler İtalya, İspanya, Çin, Rusya ve Azerbaycan oldu. Geçen yıla kıyasla İtalya pazarında şofben ve kombi, Çin pazarında ise kombi ve panel radyatör öncülüğünde büyüme yakaladık. 50 ülkeye gerçekleştirdiğimiz ihracatla dolar bazında yüzde 49 büyüdük. Ürün bazında değişmekle birlikte Moldova, Bulgaristan, Şili, Ukrayna, İtalya ve Azerbaycan pazarlarında DemirDöküm lider konumuna ulaştı. Bu olumlu trendin 2019 yılında da devam edeceğini öngörüyoruz.