Soğutmadan sonra ısıtma alanında da atağa geçen Daikin Türkiye, geçen yıl büyük sükse yapan sektörün en küçük kombisi Daikin Premix Kombi’den sonra bu yıl ekonomik konforun Daikin marka ve kalitesi ile buluştuğu Condense ile başarısını perçinledi. Isıtmadaki iddiasını yükseltmek isteyen Daikin Türkiye bunun için 6 milyon TL tutarında yatırımda bulundu. Hendek’teki AR-GE Merkezi’ni de yenileyip geliştiren şirket, buradaki mühendis sayısını 50’ye çıkardı. Isıtmadaki tüm ürünler Türk mühendisler tarafından dizayn edilerek yurtdışına ihracat gerçekleştiriliyor. AR-GE ve ısıtma üssü iddiasını perçinleyen Daikin Türkiye, ısıtma grubunda üretilecek 3 yeni ürün için de 1 milyon TL’lik ek bir yatırımı da sürdürüyor.

2016 yılı sonuna doğru ısıtma satış ağını genişletmeye hız veren Daikin Türkiye, benzersiz bir bayilik modeli geliştirerek münhasır bayi teşkilatını kurdu. Bu bayiler, tüketicilere profesyonel iklimlendirme çözümleri sunarak en etkili sonuca varmalarını sağladı. Split bayilerine de ısıtma satış yetkisinin verilmesiyle 150 adet olan ısıtma bayisi sayısı 300’e ulaştı. Böylece Daikin Türkiye ısıtma ekibi distribütörlerle birlikte bin 400 kişilik dev bir yapıya ulaştı. Geçtiğimiz yıl tüketicinin beğenisini kazanan Daikin Premix Kombi ve bu yıl tüketiciyle buluşan Daikin Condense ile ısıtma pazarında fark yaratan Daikin Türkiye, iç pazarda 150 bin kombi satışı hedefliyor. Daylux ve Airfel markaları ile radyatör üretimi gerçekleştiren Daikin Türkiye, 1 yıl içinde 1 milyon metretül radyatör satışına ulaştı. 200 bin konutluk bir hacim anlamına gelen bu rakam, markanın ısıtma sektöründeki yerini sağlamlaştırıyor. 

AVRUPA’NIN EN İYİSİ DAIKIN TÜRKİYE

Daikin Global içinde Avrupa’nın ısıtma üssü olarak konumlanan Daikin Türkiye’nin Hendek’teki fabrikasında 150 bin kombi üretimi gerçekleştirilerek büyük bir başarıya imza atıldı. Daikin Türkiye tarafından dizayn edilerek bu fabrikada üretilen kombiler, başta Fransa, Almanya, İtalya olmak üzere diğer bağlı ülkelere ihraç ediliyor. Bütün bu verilerle Daikin Global içinde agresif bir büyüme gösteren Daikin Türkiye, Daikin Avrupa’nın toplam ısıtma cirosu içindeki yüzde 23’lük payıyla bu alandaki en yüksek ciroyu yakalayan ülke konumuna yükseldi.  

Daikin Türkiye’nin cirosu içinde yüzde 10 paya sahip olan ısıtma klasmanı, Daikin markalı kombilerin pazara girmesiyle büyük bir ivme kazanarak ciro içindeki payını yüzde 25’e yükseltmeyi başardı. Türkiye pazarında yüzde 10’luk payını ilk etapta yüzde 15’e çıkarmayı hedefleyen Daikin, bu alanda ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyor.