CUBO Pazarlama Müdürü Burcu Güngör Özdemir, “İnşaat malzemeleri sektöründeki faaliyetlerine 1994 yılında Başergün İnşaat olarak başlayan firmamız, 2004 yılında unvanını Başergün Boya ve Kimya A.Ş. olarak değiştirdi. ‘CUBO’ markasını bu dönemde yaratarak inşaat ve sanayi boyaları üretimine başladık. Markamız geniş ürün yelpazesine sahip tamamen yerli sermaye ile faaliyetlerini sürdürüyor. CUBO adıyla boya grubunda inşaat ve sanayi boyaları üretirken; yalıtım grubunda ısı ve su yalıtım sistemleri, yapı kimyasalları grubunda ise seramik yapıştırıcıları, zemin kaplamaları, zemin güçlendirmeleri, bina güçlendirmeleri alanında üretim yapıyoruz. Bunun yanı sıra, CuboArte isminde geniş bir çeşitliliğe sahip, sektörde efekt boya grubu olarak ifade edilen dekoratif boya ve kaplamalarımız da mevcut” dedi. CUBO Pazarlama Müdürü Burcu Güngör Özdemir, sorularımızı yanıtladı.

"YAPININ TEMELİNDEN BİTİMİNE KADAR TÜM ÇÖZÜMLER BİZDE MEVCUT"

Hangi sektörlere ürün ve çözüm sunuyorsunuz?
İnşaatta bir yapının temelinden bitimine o yapı için gerekecek tüm çözümler bizde mevcut. Mottomuzla da bunu anlatmaya özen gösteriyoruz. Mottomuz bu sebeple ‘Yapıda Kusursuz Çözümler.’

Ürünleriniz, kullanıldığı alanlara ne gibi avantajlar sağlıyor?
Aslında yapının temelindeki su yalıtımından, günümüzde enerji tasarrufu sağlamada ön plana çıkan ısı yalıtımına; binanın hem içinde hem dışında dekoratif bir görünüm kazandıran boyaya kadar kullanılan tüm ürünler binalarımızın dış etkenlere karşı koruyup ömrünü uzatmada önemli rol oynar. Şöyle ki; iklim değişikliğinin yarattığı sorunlar dünyamızın geleceğini tehdit ederken doğal kaynakların korunması ve enerji tasarrufu gündemin öncelikli konularından biri. Doğru uygulanan ısı yalıtımının enerji kaynaklarının daha az kullanılmasındaki rolü büyük. Isı yalıtımı, yüzde 50’nin üzerinde enerji tasarrufu sağlarken, ısınma ve soğutma için harcadığımız bütçeyi de büyük oranında azaltıyor. Havadaki karbondioksit salınımını indirgemeye de yardımcı oluyor. Bunun için de binaların yalıtımının düzgün bir şekilde yapılması aynı derecede önem taşıyor.

CUBOTHERM ULTRA ISI YALITIM SİSTEMLERİ

“CUBOTHERM ULTRA Isı Yalıtım Sistemleri” adıyla geliştirdiğimiz ürün grubu, tamamı paket olarak kullanıldığında uygulandığı yüzeyde termal koruma sağlayarak enerjiden tasarruf etmenize yardımcı oluyor. Hem bütçenize de katkı sağlıyor hem de yapıların ömrünü uzatıyor. CUBO, sistemin tam ve doğru uygulanması durumunda 10 yıl sistem garantisini de beraberinde sunuluyor. Aynı şekilde su yalıtımı için CUBOSEAL markalı ürün grubumuz da temelden çatıya su yalıtımı gereken tüm alanlarda çözüm oluşturarak, yapıları suyun sebep olabileceği tahribatlardan koruyor.  
Binaların iç ve dış cephesine uygulanan boyalar ise dekoratif görünümünün yanısıra, aslında yapıların dış etkenlere karşı korunmasında önemli bir rol oynuyor. Cubo olarak, iç cephe yüzeylerde leke tutmayan, kolay silinebilen ve su bazlı olduğu için kokusuz, insan sağlığına ve çevreye dost ürünler üretiyoruz. Dış cephe yüzeyleri için ürettiğimiz boyalarımızda ise, her mevsim yapıları tüm dış etkenlerden en uzun süre koruma özelliğine sahip, su bazlı ürünlerimiz ile fayda sağlamaktayız.

"BİRÇOK SEÇKİN PROJEDE ÜRÜNLERİMİZ YER ALDI"

Çözüm sunduğunuz projelere örnek verir misiniz?
2004 yılından bu yana birçok projede ürünlerimiz ile yapılara çözümler ürettik, üretmeye de devam ediyoruz. Granada Luxury Belek Oteli’nin sahip olduğu Avrupa’nın en büyük, dünyanın dördüncü büyük havuzunun su yalıtımında CuboSeal Su Yalıtım Sistemimiz ile yer aldık. Birçok Toki projesi, hastaneler, otellerde, yurtlarda boyalarımız ve CuboTherm Isı Yalıtım Sistemi ürünlerimiz tercih edildi. Dalaman Havaalanı, Tarsus Devlet Hastanesi, Uludağ Üniversitesi Yurt Binası, Yargıtay Hizmet Binası, Mall Of İstanbul ve daha sayamadığım birçok projede ürünlerimizle yer aldık.

"ENERJİ TASARRUFUNUN ÖNEMİNİ DAHA İYİ ANLATMALIYIZ"

İnşaat sektörünün ve son kullanıcı olan tüketicinin yapı kimyasalları konusunda sizce yeterince bilinçli mi?
Aslında kat edilmesi gereken çok yol var. Sektöre bakıldığında malzeme ve uygulamadaki denetimler yetersiz. Maalesef deneyimli insan kaynağı eksik. Doğru malzeme seçilse bile doğru kullanılmadığında büyük sorunlar olabiliyor. Önce sektördeki eksikler giderilmeli ki sıra son kullanıcıya, son tüketiciye gelsin. Bunun için bizim gibi tüm firmalar da elini taşın altına koyup kendi üstlerine düşen sorumlulukları yerine getirmek için gayret gösteriyor. Usta eğitimleri, bu alanda yapılabilecek sosyal sorumluluk projeleri çok önemli. Binaların enerji verimliliğine uygun koşullarda yapılması için Türk kamuoyunun çok daha fazla bilinçlendirilmesi gerekmekte. Enerji tasarrufunun önemini daha iyi anlatmak gerekiyor. Yalıtım sektöründeki yeterli kaliteye sahip olmayan ürünler, düşük bütçe ile raflarda yer alıyor. Bu durum nitelikli ürünleri sunan markalar için haksız rekabete neden olabiliyor. Bu yapılarda ikamet edenlerin ileride yaşayacağı sorunları da düşünerek hareket etmek gerekiyor. Türkiye’nin bir deprem ülkesi olduğunu ve depremin değil ama temeli sağlam olmayan binaların insanları öldürdüğünü unutmamak gerekiyor. Bu yüzden de kaliteli ürünlerin tercih edilmesi, ürünlerin doğru ellerde uygulanması büyük önem arz ediyor.

FENERCİOĞLU'NDAN KIBRIS'A DEV PROJE FENERCİOĞLU'NDAN KIBRIS'A DEV PROJE

"CUBO OLARAK HEDEFİMİZ; AVRUPA MARKASI OLMAK"

Bu yıla yönelik hedeflerinizi ve planlarınızı öğrenebilir miyiz?
Yönetim kurulumuzun 2015 yılında belirlemiş olduğu “Sektörün Lider Firması” hedefimizin gerçekleşmesini sağlamak amacıyla, tesis ve personel yatırımlarımıza bu yıl da devam ediyoruz. CUBO olarak ülke ekonomisine değer katmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Motivasyonumuz; üretmek, istihdam yaratmak ve ihracat yatırımlarımızı artırmak yönünde.
Hem iç pazarda hem ihracat pazarında her yıl yaptığımız yeni yatırımlarla sürekli büyüyor ve pazar payımızı artırıyoruz. 2023 yılında Karadeniz Bölgesi’nde bir üretim tesisi devreye sokmayı planlıyoruz. Ayrıca boya ve yapı kimyasalları ile ilgili Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa’da bir üretim tesisi de önümüzdeki dönem planlarımız arasında. 
CUBO olarak koyduğumuz hedef; sadece bir Türk markası değil, Avrupa markası da olmak. Türkiye’nin ismini Avrupa ve Afrika’da üretici olarak da duyurmayı istiyoruz. Tüm bu yatırımlarımıza ek olarak markanın imajını artırmaya yönelik pazarlama faaliyetlerimiz var. Bu konuda da birçok projeyi hayata geçirmek için çalışmalarımız devam ediyor.