Dijitalleşme çalışmaları hakkında bilgi veren Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker, şunları söyledi: 

“Tüm sektörlerde olduğu gibi inşaat sektöründe de dijitalleşme son derece önemli hale geldi. Knauf Grubu olarak bakış açımızı büyük ölçüde dijital araçlara çeviriyor ve bunlar üzerinde çalışıyoruz. Dijital çerçevede bölgemizde pilot ülke olarak konumlanmış durumdayız. Şirketimizin dijital alt yapı sürecindeki gelişmeleri aslında en çok bu dönemde test etmiş olduk. 17 Mart itibarı ile merkez ofisimizin yüzde 95’i home office sistemine geçti. Global olarak şirketimizin dijital altyapı yatırımlarına verdiği önem ve beyaz yakalı çalışanlarımızın yüksek dijital okuryazarlığı sayesinde uzaktan çalışma konusunda herhangi bir problem yaşamadık. Hatta bu dönemi dijital altyapımızı daha da güçlendirmek ve dijital okuryazarlığımızı daha da arttırmak için bir fırsat olarak gördük. Kovid-19 sonrasında çok daha gelişmiş bir dijital dünya ile karşılaşacağız. Özellikle üretimde otomasyonun önemi çok daha iyi anlaşılmış durumda. Dijitalleşme zaten hayatımıza girmişti ama bu süreç ile hızlandığımızı söylemek yanlış olmaz. Üretim anlamında ise otomasyon artık bir seçenek değil tüm fabrikalar için bir zorunluluk haline dönüşecek. Birçok global firma bugün bununla ilgili alt yapısını oluşturmuş durumda. Zamanla alt yapı oluştukça tedarikçi firmalarda bu duruma geçiş sağlamak zorunda kalacak. Bu konuda Knauf’tan bir kaç örnek verecek olursak, fabrikalarımızda enerji gözetimini tamamen dijital ortamda otomatik olarak takip ediyoruz. Bu konudaki manuel sayaç sayımı vb. gibi tüm süreçlerimizi ortadan kadırdık. Bir diğer örnek dünyadaki bazı Knauf ülkelerinde madenlerimizi boyutlandırdık ve drone ile takibini yapıyoruz. Böylece madenlerimizdeki süreçlerimizi ve verimliliğimizi gözlemleyebiliyoruz. Bu kapsamda dünyadaki bazı fabrikalarımızda üretim sahası temizliğinde otomatik robotlar kullanıyoruz. Üretimde dijitallaşeme ve otomasyona ilişkin çok sayıda örneğimiz var ama son bir örnek daha verecek olursam; yine plakalarımızın yüzey kalitelerini Knauf standartlarına göre dijital olarak takip ediyoruz. 

CRM PROJESİ İLE GLOBAL STANDARTLARIN ÜZERİNE ÇIKTI

Üretim dışında son dönemde Knauf Türkiye olarak hayata geçirdiğimiz dijital projelerden de bahsetmek isterim. Müşteri ilişkileri yönetimi altyapısını güncelleyen CRM projesi ile global standartların üzerine çıktığımızı söyleyebiliriz. Dünyanın en gelişmiş CRM altyapılarından birisini kullanıma alarak dijitalleşmenin ve uzaktan çalışmanın önem kazandığı bugünlerde CRM atılımını ve bulut altyapısını tamamlayarak, hizmet kalitesi ve veri güvenliğinde emin adımlar attık. Bir çok dijital sistemin tek bir çatı altında entegre çalışması ile tüm müşteri aktivite ve ticari faaliyetlerini tek bir platformda birleştirerek, yüksek hizmet kalitesi hedeflerine ulaştık.

IK süreçlerinde de dijitalleşme çalışmalarına devam ediyoruz.  Bu kapsamda yeni bir personel yönetimi platformu kullanıma aldık. Projenin temel hedefi bordro hesaplama, masraf beyanları, izin yönetimi, arşiv, özlük bilgileri gibi İK süreçlerinin ilgili departmanlar için kolaylaştırılması, aynı zamanda çalışanlar tarafından da rahatça takip edilebilir hale getirilmesiydi. Bu platform sayesinde insan kaynakları ve personel yönetimi departmanlarının en çok zaman alan işlemleri tamamen otomatik hâle gelirken çalışanların da pek çok işlemi şeffaf bir şekilde takip edebilmesi ve işlemlerini kendilerinin gerçekleştirebilmeleri sağlandı.

Son olarak teknolojinin sağladığı alt yapı ile şirket için eğitimlerimizde ve hatta müşterilerimize yönelik eğitimlerde de büyük ölçüde dijital altyapıları kullanmaya başladık. Bu şekilde hem eğitim verimliliklerinin daha yüksek olduğunu hem de ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim güncellemelerimizi daha sık yapabildiğimizi gördük. 

DİJİTALLEŞME İLE EKİPLERİNİN İŞ YÜKÜNÜ AZALTTI

Knauf’un dijitalleşme süreci uzun dönemli bir stratejiye dayandığı için insan kaynakları politikamız da buna uygun biçimde kurgulanmıştır. Dijitaleşmeyi adam eskiltme olarak görmediğimiz için, ekiplerin iş yükünü azaltarak kolaylık sağlıyor. Değişen dijital dünyada sürekli iyileştirme adı altında ekiplerimizin eğitimlerini tamamlıyoruz. Bizler için dijitalleşme önemli olduğu kadar yetişmiş işgücümüzün değeri ve şirket içerisinde en verimli olacağı yerden konumlanması çok önemlidir.”