Sektörünün önde gelen isimleri arasında yer alan Cisa Armatür, dün olduğu gibi bugünde kalitesiyle isminden söz ettiriyor. Bu yıl yeni serileri ile hedef kitlesinin karşısına çıkan markanın çalışmalarını, firma yetkilisi Cihad Uslu ile konuştuk.  

Cisa Armatür’ün başarı hikayesini öğrenebilir miyiz?

Cisa Pres Döküm, 1987 yılında Karaköy’de kuruldu. Kurucumuz Yön Kur Başkanımız İsmail Uslu,kendisi bu mesleğin çekirdeğinden gelmiş olup şirketimizin halen başında bulunmaktadır. Şirketimiz ilk olarak pirinç malzemeyle ilgili sifon ve duş troblemi ürünleri ile üretim hayatına başlamıştır.Sonrasında sektörün ihtiyacından gelen talepler musluk, batarya üretimine adım atılmıştır. Zamanla değişen teknolojiye ve otomasyona ayak uyduran Cisa olarak üretim alanımızı 1999 yılında fabrikamızı Çekmeköy’e taşıdık. Dönem dönem değişen yurtiçi ekonomisi ve yurtdışından gelen talepleri değerlendirerek 2008 yılında ihracat departmanımızı kurarak Ülkemize değer katan firmalarında arasında girebilmek için ilk adımı attık. Fabrikamızı; 15 yılın ardından gelen talepleri karşılamak ve kapasitemizi artırmak amacıyla 8000 metrekare kapalı 4 bin metrekare açık alana sahip entegre olarak kurduğumuz yeni tesisimize 2015 yılında Düzce, Gümüşova OSB’ye taşıdık. 

Ürün gamınızda yeni neler var?

Yeni iki serimiz var. Robin serisi bunlardan biri, diğeri ise Storm serisidir. Diğer ürünlerimizdene ankastre (sıva altı ürünler) sektörde yüksek oranda talep görmektedir. 

Robin serinizin özellikleri nedir?

Kare hatlara sahip bir seri bu. Minimal bir çizgiye sahip. Herkesin zevkine hitap edecek, estetik beğenisini karşılayacak ürünler üretmeye gayret gösteriyoruz. Bir diğer yeni ürünümüz olan storm serimiz de kendine has çizgilere sahip. 

İhracat ağınız hangi ülkelerden oluşuyor?

Yaklaşık olarak 20’ye yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Libya, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Yemeni, Suudi Arabistan gibi ülkeler öncelikli geliyor. Bunların yanında Meksika, İrlanda gibi ülkelere de ürün gönderiyoruz. 

Ülkelerin ürün taleplerinde tercihlerde belli bir eğilim oluyor mu? 

Orta Doğu ülkeleri genelde estetikten ziyade fonksiyona önem veriyor. Yeni üretilmiş ürünlerden daha çok klasikleşmiş ürünlere ilgilileri daha fazla.

Islak alanlar da artık önem verilen yaşam alanlarına dönüştü. Bu mekanların tasarımında armatür nasıl konumlanıyor? 

Armatürler küçük objeler olsa da tamamlayıcı olarak konumlandığını söyleyebiliriz. Örneğin bir mutfak evyesi alındığında armatür seçimi de ulaşılmak istenen dekorasyona göre seçiliyor. Sektördeki önemli mutfak evyesi üreticileriyle de işbirliği yapıyoruz. Onların ürettikleri evyeleri tamamlayan bataryalar üretiyoruz ki kullanıcı evinin dekorasyonunu hayal ettiği şekilde tamamlayabilsin. Tabii estetik görünümü tamamlamasının yanında fonksiyonellik de önemli. Kullanıcılara hem görsel hem de fonksiyon açısından en iyi ürünü ulaştırmak için çalışıyoruz.

2019 hedefleriniz arasında neler var?

2018’in son çeyreği tüm yurtiçi piyasa için kötü geçti. Doların artması, inşaat piyasasının duraklaması gibi sebeplerle alımlar durdu, mevcut projeler iptal edildi. Çoğu firma da bundan etkilendi. Bunun neticesinde satışlarımız düştü. Biz geçen seneyi değil en iyi dönemlerimizi adet olarak baz alarak arttırmayı hedefliyoruz.