BOMAKSAN’IN İHRACAT HEDEFİ YÜZDE 70

Pandemi sürecinde önemli fırsatlar bulan ve bunları çok iyi bir şekilde değerlendiren yerli üretici Bomaksan, geçen sene yüzde 50 ciro ve yüzde 100 olan ihracat artışının bu yıl yüzde 70 ‘i aşacağını tahmin ediyor.

BOMAKSAN’IN İHRACAT HEDEFİ YÜZDE 70
Endüstri 40 Zirvesi

Hava temizleme alanında 36 senelik deneyimiyle, iklimlendirme sektörünün değişen ihtiyaçlarına yanıt veren yerli üretici Bomaksan, 2022 senesinde ihracat potansiyelini Avrupa ülkelerine taşımayı planlıyor. Firma, 2021’deyüzde 45 olan ihracatını bu sene yüzde 70’e çıkarmayı amaçlıyor.  

Gerek tesis gerek yeni ürün ve Ar-Ge alanında tasarımdan, parça üretimine kadar her aşamada yüzde 70 büyüyeceklerini söyleyen Bomaksan Genel Müdürü R. Bora Boysan, “Profesyonel tip hava temizleme cihazlarımıza olan talep yurt dışında yüzde 300 oranda artış gösterdi. Taleplere yetişebilmek için 2022 yılının başında yeni fabrikamıza taşınarak üretim kapasitemizi 4 kat arttırdık. Halihazırda 15 ülkeye ihracatımız var. 2021 yılını yüzde 50 ciro ve yüzde 100 ihracat artışıyla kapattık. 2022’de ise ihracat odaklı üretimimizi artırarak, alternatif pazarları keşfetmeye devam edeceğiz. Bu kapsamda küresel ticarette yaşanan dalgalanmalar bizim gibi yüksek potansiyel taşıyan ekonomiler için büyük fırsatlar barındırıyor” şeklinde konuştu.

2022’NİN HEDEFİNDE TÜRK CUMHURİYETLERİ İLE AB PAZARI VAR

Türkiye’nin salgının zorlu şartlarında üretim ve ihracatı aksatmayarak güvenilir üretici olarak dikkat çektiğini belirten R. Bora Boysan, Bomaksan markalı toz toplama ve duman emiş sistemleri ile başta Avrupa ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri olmak üzere birçok yeni pazarda ihracat oranını artırmayı hedeflediklerini vurguladı.

Bomaksan Genel Müdürü R. Bora Boysan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörümüzde inovatif ve son teknoloji sistemlerimize talep artarken, Bomaksan markası daha da güçlendi.  2021’de ihracatımız, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre iki katı arttı.  Bu yükselişle beraber yeni bir ihracat rekoruna imza attık. Yeni yılda ihracatın cirodaki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz. Şu anda Almanya, Hollanda, Avustralya, Slovenya, Belçika, İsrail, Polonya, Portekiz, İtalya, Hindistan ve İngiltere olmak üzere birçok ülkeye ihracatımız var. Bu listeye yeni ülkeler ekleyeceğiz.”

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEYE AĞIRLIK VERECEK

2022 yılında Ar-Ge’ye ayırdıkları payın, geçen senenin sonuna kıyasla yaklaşık 4 kat arttığını söyleyen ve Bomaksan’ın değişen pazar ve müşteri taleplerine göre yeni ürün geliştirme yeteneğini arttıracağını belirten Bomaksan Genel Müdürü R. Bora Boysan, “Müşterilerimizin beklentilerini çok önemsiyoruz. 2021’de BOA AIR profesyonel hava temizleme serisini genişleterek ürünlerimize bir yenisini daha ekledik. İnovasyon harikası BOAsmart ürün ailesi ile tek bir mobil uygulama üzerinden 50 cihazın hava kalitesini izleyebilme ve her birini tek tek kontrol edebilme imkanı sunmaya başladık. 2021’de mevcut ürünlerimizin yanı sıra BOAsmart, DUFILmini ve TOFILbench ürünlerimizin lansmanını gerçekleştirdik. Bu yılki Ar-Ge yatırımlarımızın ana odağını BOA AIR markamızla ürün gamımıza yeni eklediğimiz hava temizleme cihazları oluşturdu. Yakın zamanda BOA ürün ailesini genişletmek ve alternatif teknolojilerle donatmak adına Ar-Ge çalışmalarımız artarak sürecek” dedi. 

YORUM EKLE

Legend Art

ECA

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını