İSTANBUL (AA) - Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, altı ana ürün grubundaki Türkiye satışlarının ocak-eylül döneminde bir önceki yıla kıyasla yüzde 14 arttığını belirterek iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışların 20 milyon 877 bin 922 adet ile geçen yılın sadece yüzde 1 gerisinde gerçekleştiğini kaydetti.

İHRACAT DARALDI

Eylül ayı verilerine göre 6 ana ürün grubunda iç satışların adet bazında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 arttığını dile egtiren Dinçer, pandemi ile birlikte evde geçirilen zamanın beyaz eşyaya olan ilgiyi artırdığını, Türkiye'de satışların çok olumlu bir seyir izlediğini söyledi. Yılın ilk 9 ayında 6 ana ürün grubunda yurt içindeki satışların bir önceki yılın yüzde 14 üzerinde gerçekleştiğini, iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışların ise yüzde 1 daraldığını kaydetti. Dinçer, ihracatın, 2019 Eylül ayının yüzde 2 üzerinde gerçekleştiğini vurguladı. 

Kovid-19’un yurt dışındaki ana pazarı oluşturan Avrupa'yı ciddi şekilde etkilemesinin yılın ilk 9 ayında ihracatta yüzde 6 daralmaya sebep olduğunu aktaran Dinçer, iracattaki daralmanın, ekonomide alınan önlemler ve Türk tüketicisinin güveniyle iç satışları denegelediklerini söyledi.