Baymak, tüm dünyada etkisini gösterdiği koronavirüs salgınına rağmen büyümesini sürdürdü. Ocak – Haziran ayları arasında satış gelirlerini yüzde 8 artırarak 400 milyon TL’nin üzerine taşıdı. Baymak CEO’su Ender Çolak, yıl sonu hedeflerini revize etmediklerini ve yılı yüzde 30 büyüme ile kapatmayı planladıklarını söyledi. 

HEDEFİMİZ CİRODA 1 MİLYAR TL’Yİ AŞMAK

Mart ayından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19, iklimlendirme sektörünü de olumsuz yönde etkiledi. Faaliyet ortamında görülen bozulmaya rağmen Baymak olarak bu dönemde büyümemizi sürdürdük. İlk 6 ay içerisinde satış gelirleri yüzde 8 oranında artırarak 400 milyon TL’nin üzerine çıkardık. Son yıllarda kurduğumuz güçlü bayi yapılanmamızın yanı sıra müşteri deneyimine verdiğimiz önem ve bugüne kadar tüketicilerimizle kurduğumuz yakın bağ sayesinde bu zorlu dönemde de sürdürülebilir büyümemize devam ettik. Nisan ayında yaptığımız değerlendirmede yıl sonu hedeflerimizi revize etmeyeceğimizi söyledik. Ancak belirlediğimiz hedefe ulaşmak için daha fazla çalıştık. Baymak olarak toplam ciroda yüzde 30 büyümeyi öngörüyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda yıllık satış gelirimizde 1 milyar TL seviyesini aşmak için çalışıyoruz. Genel olarak değerlendirme yaptığımızda satışlarımızı beş ana ürün grubunda artırdık. Kombide yüzde 2, klimada yüzde 8, panel radyatörde yüzde 5, termosifonda yüzde 14 büyümeyi başardık. Ayrıca dünya iklimlendirme sektöründe doğalgazdan elektriğe geçiş trendi artarak devam etti. Biz bu gelişmeyi yakalayarak bu yılın ilk yarısında yüzde 55’lik büyüme rakamına ulaştık.