Hayatı kolaylaştıran teknolojilerin başında gelen asansörlerin uzun ömürlü olması için bazı noktalara dikkat edilmesi önem taşıyor. Bu doğrultuda kullanım amacına ve yoğunluğuna uygun bir asansörün seçilmesi ilk önemli kriter olarak öne çıkıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürürlüğe alınan Asansörlerin İşletme ve Bakım Yönetmeliği’ne göre tüm asansörlerin yılda bir kere periyodik muayenesinin ve kullanım yoğunluğuna göre ayda en az bir defa bakımının yapılması gerekiyor.

Konutlarda yıllık periyodik muayene dışında aksi bir durum gerekmedikçe asansör bakımının ayda bir olarak gerçekleştirilebileceğini dile getiren TK Elevator Anadolu Bölge Müdürü Cumhur Durmuş, yoğun kullanım olan alanlarda ise devamlı kontrol altında tutulması gerektiğini vurguladı.

ÖNCE DOĞRU SEÇİM, SONRA DÜZENLİ BAKIM

Özellikle alışveriş merkezleri, hastaneler, metrolar, havalimanları gibi yoğun kullanım olan mekanlarda asansör bakımı ve denetiminin düzenli olması gerektiğini vurgulayan Durmuş, "Bu gibi mekanların mümkünse sabit tesis teknisyeni ile sürekli gözetim altında tutulması, bakımlarının sık ve uygun şekilde yapılması, önleyici bakım planı ile aşınma oranı yüksek olan malzemelerin değiştirilmesi sistemin ömrünü uzatıyor ve yolcu kalma riskini önlüyor. Burada en önemli husus, asansörün binanın kullanım amacına ve trafiğine uygun olarak seçilmesidir. Sonrasında planlanmış bir bakım programı ile sistemin yağlama ve temizlik işlemlerinin yapılması, haraketli parçaların ayar ve kontrollerinin sağlanması gerekiyor. Asansör kuyusunun temiz ve kuru olması, rutubet ve nem gibi sistemi olumsuz etkileyecek ortam şartlarından arındırılması da kilit önem arz ediyor." biçiminde konuştu.

"KULLANIM YOĞUNLUĞU VE MODELİNE GÖRE DEĞİŞKENLİK GÖSTERİYOR"

Kullanım yoğunluğunun yanı sıra asansörlerin modeline göre bakım programlarının farklılık gösterebileceğini kaydeden Durmuş, "Makina daireli, makina dairesiz ya da hidrolik model olarak farklılık gösteren asansörlerin bakım programları da değişebiliyor. Ancak güvenlik aksamları ve ana ekipmanların kontrolü temelde aynı yöntemle yapılıyor. Asansör sisteminin güvenli çalışması ancak güvenli bileşenlerin seçilmesi ile mümkün oluyor. Bu noktada asansörü üreten firmanın güven duyulan bir marka olması kritik önem taşıyor." ifadelerini kullandı.

"YEŞİL ETİKET GÜVENLİ, KIRMIZI ETİKET KULLANILAMAZ" 

Yılda bir kez gerçekleşen periyodik muayenede asansörün tüm güvenlik ekipmanları test edilerek yolcuların asansörü güvenli olarak kullanması amaçlanıyor.

Kontrollerin yetkili mühendisler tarafından yapılarak denetim sonrası asansörün durumuyla ilgili bir rapor sunulduğunu belirten Durmuş, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

"Denetim sonrası asansörün üzerine durumunu belirten bir etiket yapıştırılıyor. Bu etiketlerin anlamları renklerine göre değişiyor. Kırmızı etiket; asansörün güvensiz, kullanılamaz olduğunu ve 60 gün içerisinde eksiklerinin tamamlanması gerektiğini ifade ediyor. Sarı etiket; asansörün kusurlu, temel güvenlik ekipmanlarının dışında eksiklerinin olduğunu ve bu eksiklerin 120 gün içerisinde tamamlanması gerektiğini gösteriyor. Mavi etiket; hafif kusurlu, kullanılmasında bir sakınca olmayan asansör anlamına geliyor ve bu asansörlerde ilave işlemlerin belirlenen periyotta tamamlanması gerekiyor. Yeşil etiket ise güvenli, kullanılabilir asansörler demek oluyor. Bu etiketler kabin içerisindeki kullanıcıların rahatlıkla görebileceği şekilde kumanda butonunun etrafına ve ana durakta yer alan kumanda düğme panelinin yanında bulunuyor."

"BAKIM HİZMET AĞIMIZ TÜRKİYE GENELİNE YAYILDI"

TK Elevator olarak asansör bakım hizmet ağlarının Türkiye çapına yayıldığını ifade eden Durmuş, “Tüm coğrafi bölgelerde Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesine sahip bölge ofislerimizle müşterilerimize 7/24 hizmet veriyoruz. Call Center numaramıza bırakılan arıza ihbarları, arıza bölgesine en yakın teknisyenimizin tabletine arıza kaydı olarak düşüyor ve en kısa süre içerisinde müdahale ediliyor. Hastane ve AVM gibi yoğun trafiğe sahip binalarda sabit tesis çalışanlarımızla anında müdahale sağıyoruz. Çalışanlarımız güncel yönetmelik, teknolojik konular, arıza oranlarının düşürülmesi ve önleyici bakım konusunda sürekli eğitim alıyor.” dedi.

VIEW SİSTEMİYLE TÜM BİLGİLER DİJİTALE ÇEVRİLİYOR 

Firmanın sisteminde bulunan müşterilerin geçmişe yönelik tüm faaliyetlerinin kayıt altında tutulduğunu söyleyen Durmuş, “Yapılan bakımla ilgili arıza kayıtları ve arıza çözümleri gibi tüm detaylar sisteme kaydediliyor. Sahip olunan bu verilerle asansöre ait istatiksel veriler oluşturuluyor. Ayrıca arıza müdahale süreleri, harcanan zaman gibi veriler de tutularak müşteri memnuniyeti ölçülüyor. Böylece devamlı iyileştirme imkanı bulunan alanlarda çalışma yapılabiliyor." diyerek sözlerini noktaladı.


 

NİSAN AYINDA KİRA ARTIŞLARI: TİCARİ YÜZDE 57, KONUT YÜZDE 25 NİSAN AYINDA KİRA ARTIŞLARI: TİCARİ YÜZDE 57, KONUT YÜZDE 25