banner1013
x

ARÇELİK TÜRK KAHVESİ KÜLTÜRÜNÜ TANITTI

Arçelik ile Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği, 5 Aralık Türk Kahvesi Günü’nde tüm Türk kahvesi tutkunlarını, ‘Bahanesi Çok’ sloganıyla online bir buluşmada bir araya getirdi. Türk kahvesinin UNESCO tarafından İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası kabul edilmesinin yıl dönümünde “Bahanesi Çok” sloganıyla gerçekleşen buluşmada kültürümüzün önemli bir parçası olan Türk kahvesinin tarihi, ritüelleri, dünyaya tanıtılmasına ilişkin çabalar ve atılması gereken adımlar üzerine sohbetler gerçekleşti.

ARÇELİK TÜRK KAHVESİ KÜLTÜRÜNÜ TANITTI
EndüstrideAra5

Türk kahvesinin geleceğine dair sohbette Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Başkan Yardımcısı Osman Serim, “Sosyal kültürümüzün önemli bir unsuru olan Türk Kahvesi, UNESCO somut olmayan kültür varlığı listesine giren ilk kültür içeceğidir. Bu, Türk kahvesinin dünya çapında bilinirliği adına atılmış önemli bir adımdır. Diğer yandan dünyada her gün 3.5-4 milyar doz kahve içiliyor. Son 20 yıldır kahve pazarı sürekli büyüyor. Kahve pazarı senelik 100 milyar dolarlık bir ekonomik değeri ifade ediyor. Bu, Türkiye’nin de daha fazla pay alması gereken bir ekonomik değerdir. Arçelik’in Telve ile başlattığı kahve makineleri Türk kahvesinin yaygınlaşması ve ülkemiz için ekonomik katma değere dönüşmesi adına önemli adımlardır. Telve ile başlattıkları bu dönüşüm için ve aynı zamanda sponsorumuz olarak bugünü mümkün kıldıkları için Arçelik’e çok teşekkür etmek istiyorum” dedi. 

Türk kahvesi kültürünü yaşatmakta teknolojinin önemine dikkat çeken Aret Vartanyan ise şunları söyledi: “Değeri insanlara ulaştırmak için teknolojiyle birleştirmek zorundayız. Yapay zekâ ve robotlar olunca insanlar yok olacak anlamına gelmiyor. Teknoloji ile insanları daha yukarı taşıyoruz. Bir restaurantı düşünün Türk kahvesi makinesi ile çok sayıda insana hızlı, pratik ve lezzetli şekilde Türk kahvesini ulaştırabiliyor.”  Söyleşide Telve’nin doğuşunu ve tasarım yolculuğunu anlatan Arçelik Endüstriyel Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı şöyle konuştu: “Arçelik ürün ve teknolojileriyle hayatı kolaylaştırmayı, insanların hayatına dokunmayı hedefliyor. Bir kahvenin 40 yıllık hatırı vardır diye bir söz var. Göze kalbe dokunan bir yanı var kahvenin. 30 yıllık geçmişe sahip köklü Ar-Ge’miz 2002 yılında bu fikirle yola çıktı; bir ritüeli teknolojiye çevirmek ve onu da duygusal bir formda sunabilmekti amacımız. Bu çalışmalar sonucunda, cezvede pişirilen kahve lezzetinde, bol köpüklü, tek tuşla Türk kahvesini pişirecek Telve doğdu.2004 yılında çift cezveye otomatik olarak kahve yapabilen Telve’yi pazara sunduk.” 

YENİ TEKNOLOJİ TELVE İLE TÜRK KAHVESİ BULUŞTU

Arçelik’in otomatik Türk kahvesi makinesi ile pazara öncülük ederek sektörü dönüştürdüğünü vurgulayan Arçelik Endüstriyel Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı, müşteri iç görüleri ve pazarın ihtiyaçlarına göre yeni modellerin geliştirildiğini belirterek “Çiftli Telve’yi pazara sunduktan sonra Tekli Telve’yi çıkardık pazarı inceleme başladık. Tasarımı sadeleştirdik. Müşteriyi sürekli dinleyen Ar-Ge ekibimiz su tanklı olanını geliştirdi. Selamlique ile iş birliği yaparak Türk kahvesi ile kapsüllü kahveyi birleştirdik. Farklı aroma tercihleri sunduk. Tasarımı, metal ve ahşapla yorumlayarak farklı bir deneyim haline getirdik. 22 patentli Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi, saygın tasarım ödüllerinden biri olan IF Design’da Türkiye’ye ilk kez mutfak ürünleri alanında Altın Ödül’ü getirdi. Pazarı izleyince ticari versiyonuna önemli bir ihtiyaç olduğunu gözlemleyip Telve-Pro’yu geliştirdik. İndüksiyon teknolojisi ile cezvenin her tarafını aynı anda ısıtarak geleneksel kahve lezzetini sunduk. Geçtiğimiz yıl da yepyeni şık tasarımıyla Yeni Telve’yi müşterilerimizin beğenisine sunduk” dedi. 

TÜRK KAHVESİ 52 ÜLKEYE SATILIYOR

İkinci oturumda ise Gastromi Yazarı Cenk Girginol, kahvenin Osmanlı’ya gelişi, Türk kahvesi lezzeti, çeşitleri ve Türk kahvesinin 3’üncü nesille etkileşimi ile ilgili bilgiler aktarırken yurt dışında Türk kahvesi ile ilgili karşılaştığı olumlu tepkileri aktardı. Arçelik Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölge Direktörü Kürşat Coşkun, “Türk kahvesi makinesinin, bu kültürü dünyaya tanıtmamız ve büyük kahve pazarından daha fazla pay almamız için çok önemli rolü bulunuyor. Bu sorumlulukla Arçelik, faaliyet gösterdiği ülkelere Türk kahvesi kültürünü taşımak ve global ölçekte yayılımını artırmak üzere bir strateji izliyor. Türk kahvesi makinemiz Avrupa’dan Ortadoğu’ya Afrika ülkelerine ve ABD’ye kadar bugün 52 ülkede satılıyor” dedi. 

Tarihçi ve Seyahat Yazarı Saffet Emre Tonguç ile Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, Türkiye’deki kahve ritüelleri ve Anadolu’daki kahve envanteri üzerine yaptıkları söyleşide, Mırra’dan Melengiç kahvesine, Tarz-ı Hususi’den İzmir Kızlarağası Han’ının fincanda pişen kahvesine değişik pişirme yöntemleri ve gelenekleri konuştular. Mehmet Tüfekçi, Arçelik’in zengin Türk kahvesi kültürünü tanıtma yolculuğuna bir kitap ve belgesel projesi ile devam edeceğini duyurdu. 

Kocatepe Kahve’nin üstlendiği “Kahve ve Sağlık” söyleşisinde; Prof. Dr. Hamdi Akan Türk kahvesinin sağlık üzerindeki etkilerini anlattı. 

Arçelik Perakende TV üzerinden yayımlanan etkinliğin katılımcılarını günün sonunda Kalben’in sürprizi bekliyordu. Ünlü sanatçı, “Bahanesi çok” buluşmaya özel yeniden yorumladığı “Kahveyi Kavururlar” türküsü ilk kez dinleyiciyle buluştu ve büyük bir beğeni topladı. 
 

Güncelleme Tarihi: 06 Aralık 2020, 10:02
YORUM EKLE

Polinet

Peri

Dergiler