Arçelik, global büyüme yolculuğuna hız kesmeden devam ediyor. Arçelik, dayanıklı tüketim alanında Güneydoğu Asya pazarının önde gelen oyuncusu Hitachi GLS ile ortak şirket kurmak üzere anlaşma imzaladı. Yeni şirkette, Arçelik’in yüzde 60, Hitachi GLS’nin yüzde 40 oranında payları bulunacak. Arçelik’in global yetkinliği ile Hitachi GLS’nin bölgesel ve marka gücünü bir araya getirecek olan yeni şirket, Hitachi markalı ürünleri Japonya hariç, dünyanın tüm ülkelerinde tüketicilerle buluşturacak.  Ortaklık anlaşması, 16 Aralık’ta Koç Holding, Arçelik, Hitachi Ltd. ve Hitachi GLS’nin üst yönetimlerinin katıldığı sanal imza töreniyle hayata geçirildi.  
 
300 milyon dolar büyüklüğündeki (Yeni kurulacak şirketteki hisselerin %60’ı için net nakit/borç hariç ve tüm azınlık hakları dahil tutarı ifade etmektedir) işlem kapsamında; Hitachi GLS’nin 3.800 çalışana sahip, Çin ve Tayland’da bulunan 2 üretim ve 10 satış şirketi 2021 yılının ikinci çeyreğinde kurulacak yeni şirkete devredilecek. Arçelik ve Hitachi GLS’nin sürdürülebilirliği merkeze alan ortak vizyonlarını da aktaracakları yeni şirket, toplum ve çevre için değer üretmeye odaklı bir yaklaşımla da önemli bir rol üstlenecek. 

 “GLOBAL BÜYÜME STRATEJİMİZE İVME KAZANDIRAN İŞ BİRLİĞİNE DAHA İMZA ATIYORUZ”

Yeni kurulacak şirkette Arçelik’in global iş yapma birikimi ve deneyimini, Hitachi markasının gücü ile birleştirmeyi hedeflediklerini belirten Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Koç Topluluğu’nun küreselleşme yolculuğunda, dünya genelindeki 12 markası ve 22 üretim tesisiyle önemli bir yere sahip olan Arçelik’in, küresel büyüme stratejisine ivme kazandıran adımlarına bir yenisini daha eklediğini söyledi. Bu önemli iş birliği ile Arçelik Asya Pasifik bölgesinde büyüme stratejisini güçlendiren ve rekabetçiliğini artıran bir adım attıklarını belirten Ebiçlioğlu, küresel büyüme yolculuğunu sürdüren Arçelik’in, bugün 150’ye yakın ülkede faaliyetlerini sürdürdüğünü aktardı.  Ebiçlioğlu, ortaklık anlaşmasıyla bu yolculuğun daha da etkileyici bir boyut kazandığını vurguladı.

 “TARİHİ GİRİŞİM, İPEK YOLU STRATEJİMİZİN KİLOMETRE TAŞI OLACAK”

Hitachi GLS ile gerçekleştirilen anlaşmanın her iki şirketin global büyümesinde önemli bir adım olacağının altını çizen Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, Asya-Pasifik’teki dayanıklı tüketim pazarının, artan orta sınıf nüfusu ve hane halkı gelirlerinin, gelişen perakende kanallarının ve yaşam tarzları nedeniyle güçlü bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu ve sektöre gelecek 10 yılda gerçekleşecek büyümenin de itici gücü olacağını vurgulayan Bulgurlu, gerçekleştirdikleri bu tarihi girişimin, Beko Yolu stratejilerinin ve dünyanın en iyi ev teknolojileri şirketlerinden biri olma yolculuğunun kilometre taşı olacağının altını çizdi. Bu ortaklıkla aynı zamanda küresel ölçekteki teknoloji ve Ar-Ge kapasitelerini, Hitachi GLS’nin köklü marka gücü ile birleştirdiklerini dile getiren Bulgurlu, yeni şirketlerinin Asya-Pasifik bölgesinin lideri olacağına ve önümüzdeki dönemde ürün teknolojilerinde güçlü bir sinerji yaratacağına inandıklarını sözlerine ekledi. 
 

 “ARÇELİK ORTAKLIĞINDA KURULACAK YENİ ŞİRKET GLOBAL SATIŞ AĞIMIZI GENİŞLETECEK” 

Dayanıklı tüketim sektörünün önemli global oyuncularından biri olan Arçelik ile Japonya dışında faaliyet gösterecek bir şirket kurma konusunda anlaşmaya vardıkları için heyecanlı olduklarını belirten Hitachi, Ltd. Kıdemli Başkan Yardımcısı Keiji Kojima, Hitachi GLS’nin, faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde stratejik iş birlikleri kurarak rekabet gücünü artırmayı ve insanların yaşam kalitesinin gelişimine katkıda bulunmayı amaçladığını belirtti. Kojima, Arçelik ortaklığında kurulacak yeni şirketle global satış ağlarını  genişleterek Hitachi markalı dayanıklı ev aletlerini daha geniş bir coğrafyada pazara sunacaklarının altını çizdi.

Dünya genelinde sürdürülebilir iş modeli ve doğanın korunmasına yönelik girişimleriyle ön plana çıkan Arçelik’in, hem sosyal hem de çevresel değer vurgusu yapan Hitachi GLS’le aynı ortak hedeflere odaklanan bir şirket olduğunun altını çizen Hitachi GLS Başkanı Jun Taniguchi,  bu açıdan, güçlü bir sinerji yaratacaklarına inandıklarını, bu ittifakın, Hitachi marka ürünlerinin ve yaşam çözümlerinin küresel satışlarını artırma yolunda önemli bir adım olduğunu söyledi. (aa)