Marka Konferansı’nın en ilgiyle izlenen oturumlarından birine ev sahipliği yapan Arçelik,  Endüstriyel Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı ve moda tasarımcıları Ezra-Tuba Çetin kardeşlerin katılımıyla gerçekleşen “Malzemeden İlham Alan Tasarımların Hikayesi” adlı oturum hologram teknolojisinin kullanıldığı etkileyici bir sahneyle dikkatleri üzerine çekti.
Arçelik’in sevilen karakterleri Çelik ve Çeliknaz’ı sahnede yer alan gösteride karbon fiberin teknolojiyle ürüne dönüşme hikayesi canlandırıldı.

Karbon Fiber Buzdolabının hikayesinden bahseden Arçelik Endüstriyel Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı, günümüz tüketicisinin beklentileri hakkında bilgi vererek sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Kullanıcılar yenilik, sadelik, özgünlük arıyor, içinde hislerine dokunacak malzemelerin kullanıldığı, güncel estetik anlayışı ile yoğrulmuş ürünlere sahip olmak istiyor. Kolay anlaşılabilir ve kullanımı kolay bir teknolojiyle hayatına anlam katan ürünleri tercih ediyor.”


“KARBON FİBER ÇOK ÖZEL BİR MALZEME”


Karbon fiber buzdolabını tasarlarken de bu beklentilerden yola çıktıklarını belirten Avcı, Arçelik olarak çok güçlü bir söyleme sahip olduklarını vurguladı. Yeniliği aşk ile tasarlayan marka olduklarının altını çizen Avcı, “Teknoloji kadar, estetik ve hislere dokunacak malzemeler bu anlamda bizim için çok önemli. Karbon fiber çok özel bir malzeme. Teknik ve görsel özellikleri, mukavemeyet, kuvvet, estetik. Özel hissettiriyor. Karbon fiberin dayanıklılığı, teknoloji algısı ve elmasın eşsizliğini temsil eden form ile ahşap malzemenin sıcaklığını bir araya getirdik. Şık tasarıma sahip bu ürün, ileri ürün teknolojisi ve uzun ömrüyle de çevreye duyarlı olduğunun mesajını veriyor.25 yıllık bir garanti sözü ile sektörümüzde bir ilki temsil ediyor.” dedi.
Ezra-Tuba Çetin de oturumda, Karbon Fiber buzdolabından ilham alarak tasarladıkları kıyafetin hikayesini katılımcılara anlattı. Tasarladıkları giyilebilir teknoloji hakkında bilgi veren Ezra Çetin, tasarımı yaparken malzemenin zenginliğinin yanı sıra tasarımın gücünün de çok etkileyici olduğunu belirterek, Black Diamond’dan yola çıkarak buzdolabının kapağını açınca görülen ürünün ömrünü uzatan mavi ışık kendileri için elbisenin tamamlayıcısı olduğunu vurguladı. Çetin, tasarımda hareket ederek form değiştiren parçalar yer değiştirdiğinde mavi ışığın görüldüğünü belirtti. 


Geleceğin teknoloji ve tasarım trendleri hakkında bilgi veren Arçelik Endüstriyel Tasarım Direktörü Serdal Korkut Avcı, teknolojik değişim ve dijitalleşmenin yaşamı değerlerin veriler üzerine kurgulandığı ve kurgulanacağı bir dünyaya sürüklediğini dile getiriyor. 
Moda tasarımcısı Tuba Çetin, doğanın ve teknolojinin ilkelerini kaynaştırılması gerektiğini önemle belirterek, Arçelik’in “Dünyaya saygılı, dünyada saygın” vizyonuyla, hem ürünlerinde hem de üretim süreçlerinde enerjiyi ve doğal kaynakları verimli kullandığını, geri dönüşüme büyük önem vererek kendilerine bu konuda da ilham kaynağı olduğunu açıkladı.