Fawori Boya’nın faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

İnşaat sektöründe faaliyetlerine 2003 yılında başlayan Fawori, yüksek performanslı ürünlerinin üretimini Betek Boya tesislerinde gerçekleştiriyor. Fawori markası adı altında 2005 yılında ülkemizin ilk seramik katkılı boyası Ceramix grubu ürünlerini, 2007’de ısı yalıtım grubu ürünlerini, 2008’de laminat parke grubu ürünlerini, 2010’da ise sprey grubu ürünlerini pazara sunarak ürün pörtföyünü genişletmiştir. Yüksek performanslı ürünlerinin üretimini Betek Boya ve Kimya San. A.Ş.’nin Gebze ve Kayseri tesislerinde gerçekleştiren Fawori, ülkemizdeki organizasyonunu 30 bölge temsilciliği ve her bölgede konumlanan yaygın dağıtım ağıyla yürütmektedir.  Geniş ürün gamında; iç/dış cephe boyaları, sentetik, selülozik ve endüstriyel boyalar, sprey boya, parke, macun, astar, fayans yapıştırıcı ve derz dolguları, su izolasyon ve ısı yalıtım ürünleri bulunan markamız, çok kısa bir sürede Türk yalıtım sektöründe ilk üç; Türk boya sektöründe de en büyük dört marka arasına girme başarısı göstermiştir. Üretimi, teknolojisi ve kalite anlayışıyla ön plana çıkan Fawori; farklı organizasyon yapısı ve hizmet sistemiyle faaliyetlerini “boya ve ısı yalıtımında hem iyi kalite hem iyi fiyat” sloganıyla sürdürmektedir. Markamız, ülkemizdeki organizasyonunu 10 bölge müdürlüğü, 22 şeflik ve her bölgede konumlanan yaygın dağıtım ağıyla yürütürken, yurt dışında 10’dan fazla ülkeye doğrudan satış yaparak büyümeye devam etmektedir.

2020 yılını hem sektörünüz hem de firmanız açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Boya sektöründe 2020 yılında yüzde 25 büyüme gerçekleşti. Tüketim eğilimlerinde hiç görmediğimiz bir değişim oldu. Pandemi etkisiyle hane halkında hizmet, eğlence ve turizm sektörlerine yaptığı harcamalar azaldı. Bu da hane bütçesinde bir fon oluşmasına neden oldu. Hane halkının evde kalma süresinin artması sonucu da evin ihtiyaçlarını gidermeye, konforunu artırmaya, daha iyi ortamda oturmaya dair büyük bir farkındalık oluştu. Kentsel dönüşüm nedeniyle ertelenen yenilemeler; hane bütçesinde oluşan fon ve düşen faizlerin de etkisiyle müthiş bir hız kazandı. Yalıtım, zemin, boya gibi birçok ihtiyaçlar giderildi. Bu da sektördeki büyümenin yüksek olmasını sağladı. 2021 yılında aynı ölçekte bir büyüme öngörmüyoruz. Covid-19’un etkisi azaldığında talebin harcama yapılmayan sektörlere kayacağını söyleyebiliriz. Öte yandan sektör olarak dinamik, güçlü ve değişime açık yapımızla yeni hazırlanmalıyız. Pandemi sonrası yeni dönemde stratejik hedeflerle ülkemizin daha da güçlü üretim ve teknoloji üssü olması mümkün.

İç cephede kullanılan tüm yapı malzemeleri gibi boya da sağlık açısından önemli. Fawori Boya iç cephe boyalarında nasıl bir avantaj sunuyor?

Tüketicinin beklenti ve tercihlerinin sürekli değişim içerisinde olması, teknolojik gelişmeler, mevcut ürünlerdeki iyileştirmeler yeni ürün geliştirme çalışmalarımızda önemli rol oynuyor. Yenilikte öncü bir firma olarak tüketicinin bilinçlenmesi, farklılaşan beklentilerinin karşılanması ve doğru ürünlere yönlendirilmesi pazarda markamızı ayrıştıran en önemli unsurlardandır. Çevre ve insan sağlığına duyarlı ürünlerimiz ile enerji tasarrufu ve verimliliğine yönelik ürün çalışmalarımızla fark yaratıyoruz. Ürünlerimizden örnek vermek isterim. Yüksek Ar-Ge gücümüzü inovatif ürünlerimizle iç cephe boyalarına aktarıyoruz. Fawori Fenomen iç cephe boyası, Stain-Block teknolojisiyle yüzeyde oluşabilecek lekeleri iterek, yüzeyin kolaylıkla temizlenmesini sağladığı gibi elastomerik yapısıyla yüzeyde oluşabilecek kılcal çatlakları engelliyor. Pürüzsüz dokusu ve ipek mat parlaklığıyla öne çıkan Fawori Fenomen, yüzlerce renk seçeneğiyle yaşam alanlarını farklılaştırıyor. Fawori Fenomen’le boyayan da boyatan da memnun kalıyor. Silikonlu İpek Antibakteriyel ürünümüz ise sınıfında yüksek örtücülüğe sahip, silinebilen, bakteri oluşumuna karşı güvenle kullanılabilen boyamız olarak öne çıkıyor.

Sürdürülebilirlik kapsamında yaptığınız çalışmalar neler?

Fawori’de attığımız her adımda, yaptığımız her yatırımda karbon ayak izimizi azaltmayı ve gelecek kuşaklara çok daha yaşanılabilir bir dünya bırakabilmeyi amaçlıyoruz. Çevre politikamızın esasları şu maddelerden oluşuyor: Çalışanlarımıza verdiğimiz eğitim ve seminerlerle sürdürülebilir çevre bilincinin oluşmasını ve devamlılığını sağlamak. Türk Çevre Mevzuatı ile ilgili hükümlere uymak ve bunun da ötesine geçerek uluslararası çevre politikalarını benimseyerek üretimden yönetime şirket kültürüne entegre etmek. AR-GE yatırımlarımızla çevre ve insan sağlığına duyarlı duruşumuzu sürdürmek. Sürdürülebilirlik ilkesi ile doğal kaynaklarımızın kullanımına önem göstermek ve atık yönetimi ile kirliliği azaltarak geri dönüşümü teşvik etmek.

Fawori Dünyam uygulamanızın amacından bahseder misiniz? Buna benzer farklı projeleriniz olacak mı?

Fawori Dünyam ile sektöründe ilk kez boya ustalarına yönelik oyun, eğlence ve deneyim odaklı büyük bir usta programını başlattık. Marka yüzünün ünlü şarkıcı Alişan’ın olduğu Fawori boya ustalarına yepyeni deneyimler ve sürpriz hediyeler kazandırıyor. Android ve IOS uyumlu Fawori Dünyam uygulamasını telefonuna indiren ustalar, kendilerini ifade edecek bir avatar oluşturma, verilen görevleri yerine getirdikçe başarı rozeti kazanma gibi interaktif ve eğlenceli bir dünyaya adım atıyor. Ustalar kazandıkları rozetlerle sürpriz fırsatları yakalarken kullandıkları Fawori ürünlerindeki barkodları okutarak uygulamadaki çarkıfelekten anında deneyim veya hediye kazanma şansına sahip oluyor. Fawori’nin yeni uygulamasıyla boya ustalarını Porsche otomobil ile test sürüşü, helikopterle İstanbul turu, Kapadokya’da balon turu, Kıbrıs tatili, imzalı forma kazanma, Kral FM’de Afrikalı Ali’nin programına konuk olma, market çeki, giyim çeki, iPhone 11 cep telefonu, tablet, televizyon, bluetooth speaker ve powerbank, hediye GB gibi sürpriz deneyim ve hediyeler bekliyor. Uygulamadaki büyük ödül ise Fiyat Doblo olacak. Öte yandan Fawori Dünyam uygulamasını Türkiye genelinde özel bir roadshow ile tanıtıyoruz. “Ustalara bi dünya sürpriz, bi’ dünya fırsat!” sloganıyla 2 Mart’ta Kocaeli Gebze’den başlayan Fawori Dünyam roadshow’u toplam 17 ili kapsayacak. Roadshow çerçevesinde ünlü radyocu Afrikalı Ali, radyo programını roadshow rotasındaki illerde gerçekleştirerek Fawori ustalarıyla buluşuyor. 

2021 yılında hangi konulara odaklanacaksınız?

Geniş ürün yelpazesi ve güçlü dağıtım kanalıyla, boya ve mantolamada hem iyi kalite hem iyi fiyat anlayışının ülkemizdeki temsilcisi olan Fawori, her zaman olduğu gibi önümüzdeki dönemde teknolojik gelişmelere paralel olarak tüketicilerine fayda sağlayacak ürünler pazara sunmayı, yurt dışı pazarındaki büyümesini, yurt içindeki büyüme ile aynı ivme doğrultusunda artırmayı hedeflemektedir.