Mobilya sektörünün önde gelen isimelri arasında yer alan Hotelya, titanyum kaplama teknolojisine yatırım gerçekleştirerek gücünü bu alanda da artırdı. 5 milyon TL’ye yakın yatırım yapan Hotelya, KFK Metal ile birlikte yaptığı ortaklıkla Türkiye haricinde özellikle Avrupa ve Amerika kıtasındaki projelerde daha rekabetçi çözümler üretmeye odaklandı.

İHRACATTA GÜCÜNÜ ARTIRACAK

Yurt dışında titanyum PVD kaplamanın özellikle tercih edildiğini ancak Türkiye’de bu kaplamayı yapabilen çok az sayıda üretici olduğunu belirten Hotelya Kurucu Ortağı ve Yüksek Mimar Zümrüt Doyran, ihracat yapan üreticiler için bu teknolojinin olmazsa olmaz olduğunun altını çizdi. Pandemi döneminde mobilya sektörünün neredeyse durma noktasına geldiğini, buna rağmen yatırım yaptıklarını söyleyen Doyran, birçok firmanın küçülmesine işaret ederek firmalarının durmayı değil, üretmeyi tercih ettiğinin altını çizdi. Üretimlerinin yüzde 80’den fazlasını ihraç ettiklerini ifade eden Doyran, dünyanın en büyük zincir otellerinin çözüm ortağı olarak, dünyada son zamanlarda titanyum kaplama ürünlere olan ilginin ve talep artışının farkında oldukları için yatırımılarını bu alanda yaptıklarını amaçlarının KFK Metal’in sadece Hotelya için üretmesi olmadığını aynı zamanda bu teknolojiye yatırım yapma imkanı olmayan küçük ve orta ölçekli tüm üreticilerin bu teknolojiden faydalanmasına imkan tanımak olduğunu kaydetti. 

ÜRETİM TESİSİNİ BÜYÜTTÜ

Her üreticinin titanyum kaplama yapamamasının başlıca sebeplerinden ilki bunun için özel üretilmiş yüksek teknolojiye sahip makinelerin gerekliliği olduğunu ifade eden Doyran, bu teknolojiye sahip olmak için gereken yatırımın dışında, konunun uzmanlığı ve doğru iş gücünün sağlanmasının da, aşılması gereken zorlukların arasında yer aldığını söyleyerek KFK Metal ile yapılan ortaklığın en değerli kısımlarından birinin, 18 yıllık metal üretim deneyimini bünyelerine katmaları olduğunu vurguladı. Yatırımları ile hem zamanlı olarak yurt dışında büyük bir pazarlama atağına geçtiklerinin altını çizen Doyran, dünyanın dört bir yanından, hedef kitlelerinde bulunan 12 bini aşkın tekil kişi ile portföy ve çalışmalarını paylaştıklarını, üretim güçlerini, deneyimlerini ve yeni yatırımlarını anlatarak sektördeki varlıklarını hatırladıklarını söyledi.