"İÇ DENETİM MEKANİZMASI GÖREVİ ÜSTLENİYORUZ" "İÇ DENETİM MEKANİZMASI GÖREVİ ÜSTLENİYORUZ"

Yeni yılda öncelikle Avrupa ve İngiltere’ye ihracatını artırmayı hedefleyen Fixa Yapı Kimyasalları, bunun için hem ülkelerin yasal düzenleme ve yönetmeliklerine göre ürün formülasyonlarında uyarlamalar yapıyor, hem de pazarlama materyallerini hazırlıyor. Fixa Yapı Kimyasalları Genel Müdürü Ali Murat Ekin 2022 için ihracat planlarını ve hedeflerini paylaştı. 

Ali Murat Bey, 2021 yılını değerlendirerek 2022 gündeminizi paylaşır mısınız? 

Geçtiğimiz dönemde yurt dışı pazarlarda büyümeye ağırlık verdik. 2021 yılında, bir önceki yılda olduğu gibi, ihracatta hem yatay hem de dikey bir büyüme sağladık. Bu büyüme hem mevcut müşterilerimizin performans artışları hem de yeni pazarlar ve yeni müşterilerin portföyümüze katılmasıyla sağlandı. 2022 yılında da bu büyüme ivmesi devam edecek çünkü yeni pazarlar için girişimlerimiz devam ediyor. Öte yandan faaliyet gösterdiğimiz pazarları takip eden bazı firmalar da müşteri adayı olarak kapımızı çalmaya başladı. Bu firmalarla da görüşüyoruz ve uzun dönemli iş ortaklığı konusunu titiz bir şekilde değerlendiriyoruz.
Covid 19 sebebiyle geçtiğimiz iki yılda ister istemez uluslararası alanda tedarik problemleri yaşandı. 2022 yılında artık bu sorunun tamamen çözülmesini öngörüyoruz. Uluslararası fuar organizasyonları ve gerek müşteri kanalı ile bulunduğumuz ülkelere gerekse de yeni pazarlar bulmak amacıyla yurtdışı organizasyonlara hız vermeyi planlıyoruz.   

Sektörün önde gelen üreticisi olarak, hangi ürünlerinizle, hangi ülkelere, hangi miktarlarda ihracat gerçekleştiriyorsunuz? 

Bizim oldukça geniş bir ürün yelpazemiz var. Türkiye pazarına getirdiğimiz, ilk kez Türkiye’de üretimini bizim yaptığımız ürünler var. Fiyat-kalite dengesi sayesinde bu ürün gruplarında, global markalar yerine Fixa ürünlerine ilgi gösteren pazarlar var. Su yalıtım sistemleri, sızdırmazlık ürünleri, teknik yapıştırıcılar, zemin sistemleri, seramik yapıştırıcıları ve derz dolgu malzemeleri ihracat satışlarımızda ön plana çıkıyor. Ürünlerimizi Arjantin, Azerbaycan, Bosna Hersek, Bulgaristan, Filistin, Gana, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, İngiltere, Irak, İran, KKTC, Kuveyt, Libya, Makedonya, Malta, Özbekistan, Şili, Tanzanya, Umman Sultanlığı, Ürdün ve Yemen’e ihraç ediyoruz.

Önümüzdeki yıl farklı hangi pazarları hedefliyorsunuz? Bu pazarlara ulaşmak adına ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? 

2022 yılında öncelikle Avrupa ve İngiltere’ye ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz. Bunun için hem ülkelerin yasal düzenleme ve yönetmeliklerine göre ürün formülasyonlarında uyarlamalar yapıyoruz, hem de pazarlama materyallerini hazırlıyoruz. Avrupa ve İngiltere’den sonra Kuzey ve Güney Afrika için müşteri görüşmelerimiz devam ediyor. Güney Amerika pazarında ise mevcut müşterilerimizle yeni ürün grupları üzerinde çalışıyoruz.

İhracat çalışmalarında hangi desteklerden yararlanıyorsunuz? Sektörünüzde ihracatın artması adına ne gibi çalışmalar yapılmalı? Önerilerinizi paylaşır mısınız? 

Hedef pazarlarımızı belirlerken istatistiki veri sağlayıcı hizmetler ve yurtdışı fuarlar için teşviklerden yararlanıyoruz. Ülke pazarları hakkında veri sağlayan sistemlerin ve kuruluşların verdiği hizmetler için sunulan teşviklerin arttırılması gerektiği kanaatindeyim.