Son dönemde Türkiye’ye 65 milyon euro tutarında bir yatırım gerçekleştiren Türk Henkel bugün, yaklaşık 1000 kişilik ekibiyle, İstanbul’da Gebkim Yapıştırıcı Teknolojileri Fabrikası, Tuzla Yapıştırıcı Teknolojileri ve Saç Bakım Ürünleri Fabrikası ile Ankara Tüketici Markaları Fabrikası olmak üzere, Türkiye’de 3 ayrı noktada üretim gerçekleştiriyor. 

Bugün Yapıştırıcı Teknolojileri ve Tüketici Markaları İş Birimlerinde toplam 34 markası bulunan Türk Henkel'in, Saç Bakım kategorisi altında satışa sunduğu ürünlerin ise yüzde 76’sı Türkiye'de üretiliyor.

34 MARKA DEVLER LİGİNDE

İçinde bulunduğu pazarların büyümesinden daha fazla büyüme hedefiyle hareket eden Türk Henkel’de, 2023 yıl sonu itibarıyla hem tüketici ürünleri alanında hem de yapıştırıcı teknolojilerinde çift haneli büyüme öngörülüyor. Şirketin, Tüketici Markaları ve Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimlerinde bulunan 34 markasının büyük bölümü de pazarlarında lider konumda ya da ilk 3 içinde yer almayı sürdürüyor. Türk Henkel, yıllardır Henkel’in global büyümesine en çok katkı sağlayan ilk 10 ülkeden de biri konumunda. Son 5 yılda özellikle endüstriyel iyileştirmeler, endüstri 4.0 altyapısı ve sürdürülebilirlik gibi alanlara yatırım gerçekleştiren Türk Henkel’de hedef, 2024 yılında yatırımları artırarak bu büyümeyi daha da hızlandırmak.

“Regülasyon ve Uyum Süreçlerinin Doğru Yönetilmesi Gerekiyor" “Regülasyon ve Uyum Süreçlerinin Doğru Yönetilmesi Gerekiyor"

YATIRIMLARIN ODAK NOKTASI SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Henkel’in globalde gerçekleştirdiği yatırımların odak noktalarından birini de sürdürülebilirlik konusu oluşturuyor. Henkel'de ortak amaç, “Gelecek Nesiller İçin İyiliğe Öncülük Etmek“ olarak ifade ediliyor. Bu noktadan hareketle Henkel, 2030 ve sonrası için global sürdürülebilirlik stratejisinin çerçevesini de çoktan çizmiş durumda.

Şirket, 2030'a kadar operasyonlarını iklim pozitif hale getirmeyi, 2025'e kadar tüm yönetim seviyelerinde cinsiyet eşitliği sağlamayı, toplum eğitimi programlarını ve gönüllülük faaliyetlerini genişletmeyi ve ambalajları %100 geri dönüştürülebilir ya da yeniden kullanılabilir şekilde tasarlamayı hedefliyor.

ANKARA FABRİKASINDA YAĞMUR SUYU GERİ KAZANIMI

Türk Henkel, geçtiğimiz dönemde de ülkemizde sürdürülebilirlik alanında önemli adımlar atmıştı. Türk Henkel’in Tüketici Markaları İş Birimi’nde şu anda ürettiği tüm ürünler %100 geri dönüştürülebilir ambalaja sahip. Ürünlerde kullanılan ham madde ve ambalaj malzemeleri de sürdürülebilir kaynaklardan temin ediliyor. Henkel’in Tüketici Markaları fabrikaları içinde yağmur suyu geri kazanımını hayata geçiren ilk fabrika ise Türk Henkel’in Ankara Fabrikası oldu. Türk Henkel ayrıca, İstanbul Tuzla’daki Yapıştırıcı Teknolojileri Fabrikası’nı da karbon nötr hale getirdi. Bu fabrika şu anda Hindistan, Orta Doğu ve Afrika (IMEA) bölgesinde karbon nötr özelliğindeki ilk iki Henkel tesisinden biri.

Editör: Ayşete Yavaş