2023’ün ilk çeyreğini yorumlayan Henkel CEO’su Carsten Knobel “Zorlayıcı olmaya devam eden piya-sa ortamına karşın yıla iyi bir başlangıç yaptık. Yapıştırıcı Teknolojileri ve Tüketici Markaları İş Birimle-rimizce ortaya konan çok güçlü satış artışı, başarılı markalar ve yenilikçi teknolojilerden oluşan port-föyümüzün gücünü vurguluyor. Bugün 2023 için hedefimizi teyit ettik ve ilk çeyrekte organik satış-larda gerçekleşen güçlü büyümeye dayanarak içinde bulunduğumuz mali yıla güvenle bakıyoruz.” ifadelerini kullandı.  

SEO VIBES ON TOUR İSTANBUL : DİJİTAL DÜNYANIN UZMANLARI SEO VIBES ON TOUR İSTANBUL : DİJİTAL DÜNYANIN UZMANLARI

“İKİ İŞ BİRİMİMİZLE İLGLİ YENİLİKLERİ BAŞLATTIK” 

Tüm iş alanlarında ortaya konulan başarılı performans sayesinde, ilk çeyrekte Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi çok güçlü bir organik satış artışı sergiledi. Yeni iş birimi Tüketici Markaları da benzer şekilde tüm iş alanlarının katkısıyla çok güçlü organik satış büyümesi elde etti. Carsten Knobel açıklamalarına şöyle devam etti: “Ayrıca stratejik önceliklerimiz doğrultusunda önemli ilerlemeler kaydettik. Örneğin, Tüketici Markaları İş Birimi'mizde entegrasyon ve portföye dayalı çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyor ve Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'mizin organizasyon yapı-sını müşteri tabanımıza daha da yakın hale getiriyoruz. Her iki iş birimimizde ilgili yenilikleri başarıyla başlatmış bulunmaktayız.” 
 
GRUP GENELİNDE SATIŞ PERFORMANSI

2023'ün ilk çeyreğinde Grup genelindeki satışlar nominal olarak bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6,4 oranında artarak 5,271 milyar Euro’dan, 5,609 milyar Euro’ya yükseldi. Organik olarak satış-lar (döviz kurlarına ve satın alma ve elden çıkarmalara göre düzeltilmiş) yüzde 6,6 oranında artış gös-terdi. Grup düzeyinde satışlarda gözlenen bu çok güçlü artış, fiyatların yükseltilmesinden kaynak-landı. Satın almalar ve elden çıkarmalar satışları yüzde -1,1 oranında azalttı. Döviz kurları ise satışlar üzerinde yüzde 0,9 oranında olumlu bir etki yarattı.