Yerli insansız kara aracı Baybars’ın ilk prototipi üretildi. Baybars’ın 1,5 yılda mühendis ve tasarımcılardan oluşan 4 kişilik ekip tarafından üretildiğini belirten Baybars'ın Mentoru ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Öğretim Elemanı Safa Balekoğlu, aracın ilk etapta sadece afetlerde kullanılması için tasarlandığını söyledi. Aracın farklı alanlarda da kullanım imkanı sunduğunu ifade eden Balekoğlu, Tehlikeli alanlarda, bomba imha gibi güvenlik operasyonlarında Baybars'ın görev üstlenebileceğini belirtti. 
Baybars’ın üzerindeki kamera sayesinde bilgi aktarabildiğine değinen Balekoğlu, konvansiyonel tekerleği sayesinde hızlı bir şekilde ilerleyebildiğini ve Baybars'ın tekerlek sisteminin palete göre daha hızlı şekilde hareket kabiliyeti sağladığını söyledi. 
İnsansız kara araçlarının iki tür sorun yaşadığını aktaran Belekoğlu, “Birincisi, önüne bir engel çıktığında insansız kara aracı engeli geçebilmeli. İkinci problem olarak, bu araçlar uzaktan kumandayla yönetildiği için kapalı alanlarda iletişim kaybı yaşanıyor. Bu sorunları aşmaya odaklandık.” Şeklinde
Konvansiyonel tekerinin, engel önüne geldiğinde ayaklara dönüştüğünü belirten Belekoğlu, Baybars’ın engelleri bu şekilde aştığını söyledi. Baybars’ın üzerinde 4 adet Wi-Fi tekrarlayıcı taşıdığını vurgulayan Belekoğlu, bu sayede Baybars’ın iletişimin kaybolduğu yerlerde iletişim kaybının önüne geçerek yoluna devam ettiğini söyledi. 

SUDA DA HAREKET EDEBİLİYOR

Baybars’ın suda da hareket edebildiğine dikkat çeken Belekoğlu, 4 elektrikli motora sahip olan aracın kesintisiz olarak 2 saat boyunca görev yapabildiğini aktardı. Baybars ile sesli ve görüntülü iletişim de kurulabildiğini belirten Belekoğlu, Baybars’ın 1080p gece görüş kamerası sayesinde her koşulda görev yapabildiğini söyledi.  
Savunma sanayi şirketlerinden Ar-Ge noktasında alacakları destekle Baybars'ı daha ileri bir seviyeye taşıma potansiyellerinin olduğunu ifade eden Belekoğlu, ellerindeki imkanlar ile bu aşamaya kadar gelebildiklerini belirtti. (AA)