Pandemi dönemini fırsata çeviren Yataş Grup, Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar ve Çin başta olmak üzere 49 ülkeye ihracat yapan, Enza Home ve Yataş Bedding markalarıyla yurtdışındaki 96 satış noktasıyla ihracatın toplam ciro içindeki payını yüzde 7’den yüzde 10’a çıkardı.
Pandemi sürecinde Yataş Grup'un 2020 yılı ikinci yarısında kanepe satışları bir önceki yıla göre yüzde 15 arttı.
Alternatif pazarlama stratejileri sayesinde satın almanın hiç durmadığını söyleyen Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın, batıda mağazaların açılması Ağustos ayını bulduğunu belirtti. Gürcistan gibi bazı ülkelerde ise neredeyse tüm yıl mağazaların kapalı kaldığını ifade eden Öztaşkın, sadece direkt çalıştıkları ve online yatak sattıkları ülkelere ihracat yaptıklarını söyledi. 

HEDEFLERİ 16 YENİ PAZARA AÇILMAK

Haziran ayında bazı ülkelerde mağazaların kapılarını tekrar açmasıyla hareketlenen satışların Ağustos ayında tüm mağazaların açılmasıyla birlikte 2019 yılı rakamlarını yakaladığını belirten Öztaşkın, ardından gelen aylarda ise satışların yüzde 10 artış gösterdiğini söyledi. Bu yıl hedeflerinde 16 yeni pazara daha açılmak olduğunu vurgulayan Öztaşkın, organizasyonlarını çok hızlı büyüyen pazarlar olan Çin, Hindistan ve Singapur’a yakın olacak şekilde şekillendirmeyi planladıklarını ifade etti. Afrika pazarını da önemsediklerini söyleyen Öztaşkın, Güney Afrika’dan sonra bu kıtadaki başka ülke pazarlarına da açılmayı istediklerini belirtti.