Modern pazarlamanın duayenlerinden Philip Kotler'ın öncülüğünde kurulan World Marketing Summit (WMS),  dünyanın çeşitli ülkelerinin ardından İTO ev sahipliğinde Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlendi. Küresel pazarlama profesyonellerini ağırlayan Dünya Pazarlama Zirvesi, ‘Pazarlamanın geleceği İstanbul’da tasarlanıyor’ teması ile gerçekleştirildi. 3 binden fazla profesyonelin katılımına sahne olan Zirve'de konuşan Profesör Philip Kotler, pazarlama ve satışın birbirine karıştırılmaması gerektiğinin altını çizerek, pazarlamanın son 110 yıldır var olan bilim olduğunu vurguladı. Kotler, insanların problemlerini çözmek adına fikir geliştirmenin önemine değindiği konuşmasında, "İnsanların ihtiyaçları her zaman karşılanmıyor. Girişimci bir fırsat görür ve çözüm yaratır. Eğer çözüm iyiyse, insanlar almak için sıraya girer. Onlar için iyi bir çözüm üretiyosanız, satışa gerek kalmadan insanlar o çözümü satın alır" diye konuştu.

"MARKA TEK BİR AMACA HİZMET ETMEMELİ"

Philip Kotler konuşmasının devamında 'marka aktivizmi' kavramının önemine değinerek, "Dünyada artık pek çok şirket, markanın amacı olması gerektiğini düşünüyor. Sadece marka adı oluşturmak yeterli değil bir amaç oluşturmak gerekiyor. Marka tek bir amaca hizmet etmemeli, aktif olmalı, topluma değer verdiği bilinmeli" dedi.