Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, mobil şebeke yatırım stratejilerini yeni nesil teknolojilerle geliştirmeyi sürdürüyor. Müşterilerin servis bazlı ihtiyacını esas alarak, artan veri trafiğini Yapay Zekâ algoritmalarıyla yönetmeye başlayan Vodafone, yatırımlarını bu sayede daha doğru şekillendirebiliyor. Yeni yatırım stratejisini Türkiye’nin dört bir yanındaki mobil müşterileri için kullanan Vodafone, Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi teknolojileri sayesinde hem yeni müşteri potansiyelini hem de mevcut deneyiminin iyileşmeye ihtiyaç duyduğu müşterileri daha doğru tespit ederek aksiyon alıyor. Vodafone, bu strateji sayesinde, deneyimin iyileştirilmesi gereken noktalardaki müşterilere %10 daha fazla oranda ulaşabiliyor.

MÜŞTERİ ODAKLI YATIRIMLAR

Müşterilerine en iyi deneyimi sağalam gayesiyle çalıştıklarını söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Thibaud Rerolle, şöyle devam etti: 

“Vodafone olarak, yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda, müşteri ihtiyacını anlayan teknolojilerle en verimli şekilde yatırımlarımızı yönetmeye  devam ediyoruz. Müşterilerimizin hangi servise ne zaman ve ne kadar ihtiyacı olduğunu Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi teknolojilerini kullanarak daha iyi analiz edebiliyoruz. Mobil şebekemizde yatırım önceliklendirmemizi de bu teknolojilerle güncelledik. Böylece, müşteri beklentilerini hangi çözümlerle karşılayabileceğimizi ve ne zaman karşılamamız gerektiğini daha doğru belirleyerek kesintisiz bağlantı deneyimi sunabiliyoruz. Bu stratejiyle müşteri deneyimine odaklanarak, abonelerimizin ihtiyaçlarının daha doğru tespit edilmesi ile birlikte müşterilere artık %10 daha fazla ulaşabilir hale geldik. Vodafone olarak, mevcut yatırım stratejimizi geliştirirken dijitalleşme yolunda yeni teknolojileri uygulamaya devam edeceğiz.”

SEO VIBES ON TOUR İSTANBUL : DİJİTAL DÜNYANIN UZMANLARI SEO VIBES ON TOUR İSTANBUL : DİJİTAL DÜNYANIN UZMANLARI

YATIRIM STRATEJİSİNDE MÜŞTERİ ODAĞI

Vodafone, Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi teknolojileriyle, mevcut müşteri deneyimini, servis bazlı ihtiyacı ve müşteri ihtiyacını daha doğru belirleyip aksiyona dönüştürebiliyor. Aynı zamanda, baz istasyonlarındaki trafik özelliklerini ve servislerin kullanım yoğunluğunu analiz ve tespit edebiliyor. Müşterilerin kullandıkları servisler anonim bir şekilde baz istasyonu servis bazlı performans metriklerine dönüştürülüyor.  Bu sayede fazla video izlenen, oyun oynanan, internette dolaşılan ya da sesli görüşme yapılan sahaların daha doğru bir şekilde tespit edilmesiyle yatırımların daha doğru zamanda daha doğru alanlara yapılması mümkün oluyor. Vodafone bu sayede, mobil şebeke yatırımlarını, müşterilerinin deneyimini iyileştirebilecek noktalara yönlendirebiliyor. Müşterilerini yatırım stratejisinin merkezine alan Vodafone, onlara kesintisiz bağlantı tecrübesi sağlıyor.