Akıllı telefon üreticisi vivo, Koaceli Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi (GGOSB)'nde yeni kurulan üretim tesisi ile küresel üretim ağının en son genişlemesini duyurdu.

20 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPILDI

Toplam 20 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen 12 bin metrekarelik markanın Türkiye fabrikasında, maksimum üretim kapasitesi ise yıllık 5 milyon adet olarak hedefleniyor.

Yeni üssün üretim kapasitesi, yerel pazarın tüketici tabanını kapsayacak şekilde karşılık geliyor.  

Aynı zamanda vivo, bu yatırımı ile yapısal donanım dizaynı, elektronik, yazılım testi ve kalite kontrol gibi alanlarda 3 yıl içerisinde yerel olarak 2 binden fazla kişiye istihdam sağlamayı planlıyor. Tesisin aynı zamanda, yerel ekonominin geliştirilmesine ve yerel istihdamın güçlendirilmesine de önemli katkılar sağlaması bekleniyor.

"KARARLILIĞIMIZI VE ADANMIŞLIĞIMIZI YANSITIYOR"

Konuya ilişkin görüşlerini paylaşan vivo Türkiye Genel Müdürü Ted Dai, "Küresel üretim ağımızı ve uzun vadeli yatırımlarımızı genişleterek, farklı pazarları kucaklamayı ve yerel halkı daha fazla iş fırsatıyla güçlendirmeyi ve dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar için harika ürünler ve hizmetler yaratmaya devam etmeyi arzuluyoruz. Firmamız 2014'ten bu yana, 'Daha Yerel, Daha Küresel' stratejisine bağlı kalarak küresel Ar-Ge ve üretim tesislerini kolayca kuruyor. " diye konuştu.

Firmanın yeni fabrikasının Türkiye'deki gelişimi, vivo'nun küresel üretim yeteneklerini genişletme ve uluslararası gelişimini hızlandırma konusundaki kararlılığını ve adanmışlığını yansıttığını kaydeden Dai, "İlk olarak giriş segmentindeki Y11s ve Y20 modellerimizin üretimini bu fabrikada tamamladık. Aynı zamanda bu dev adım ile Türkiye’de istihdam fırsatları sunacak olmamız nedeniyle çok heyecanlı ve gururluyuz." dedi.

"PAZARDAKİ YENİLİKÇİ İMZAMIZI SÜRDÜRÜYORUZ"

Türkiye'deki fabrikalarıyla ilgili firmanın Türkiye Üretim Direktörü Gavin Wang ise, satış ağlarının 40'ın üzerinde ülke ve bölgeye yayıldığını, dünya çapında 400 milyonu aşkın kullanıcı tarafından sevildiğini belirtti.

Türkiye pazarına da güçlü bir giriş yaptıklarına dikkat çeken Wang, "Şirketimiz, Türkiye'deki bu ilk üretim tesisi ile akıllı telefon pazarındaki yenilikçi imzasını devam ettiriyor. Yerel üretim ile de Türk kullanıcılara yenilikçi teknolojiye daha kolay erişim imkanı sağlıyor." ifadelerini kullandı.

İLK ÜRETİLEN MODELLER Y11S VE Y20 OLDU

Tesisin üretime geçmesiyle beraber ilk üretilen telefon modelleri de Y11s ve Y20 oldu. 

Şirket, vivo'nun uluslararası pazarlardaki köklerini derinleştirirken yerel üretimi artırmayı amaçlayan "Daha Yerel, Daha Küresel" stratejisi doğrultusunda dünya genelindeki ayak izini güçlendirirken, yeni akıllı üretim üssü vivo'nun Türkiye (Kocaeli) ve Pakistan’da (Faisalabad)  yeni açılan tesislere ek olarak, Çin (Dongguan, Chongqing), Hindistan (Büyük Noida), Bangladeş (Dakka) ve Endonezya'da (Tangerang) olmak üzere 7 global üretim tesisine dikkat çekiyor.

Yeni fabrikasıyla sürdürülebilir büyüme strateji çerçevesinde Türkiye'ye yatırımı sürdüren firma, ayrıca "DevOynarız" sloganıyla Aralık 2020 tarihinde Türkiye Erkek A Milli Futbol Takımı’nın Ana Sponsoru ve Resmi Akıllı Telefonu olarak Türkiye’ye verdiği değerin altını çizdi.