2020 yılında Londra’da da mağaza açarak global mobilya pazarına giriş yapan Vivensa, şimdi de İngiltere’de e-ticaret faaliyetlerine başladı. “vivenselondon.com” adresinde ilk aşamada binin üzerinde ürün satışa sunulurken, yılsonunda İngiltere’de satışa sunulan ürünlerin 25 bini bulması hedefleniyor.
Türkiye’de online başlayıp sonra fiziksel mağazaya döndüklerini belirten Vivense’nin Kurucusu Kemal Erol, Avrupa’da ise tersten başladıklarını ve marka kimliğini oturtmak için mağaza ile girdiklerini söyledi. İngiltere’de 5 binin üzerinde ürün teslim ettiklerini belirten Erol, Türkiye pazarına 100 bine yakın ürün çeşidi sunduklarını söyledi. Erol, ilk etapta İngiltere şartlarına uygun olan 20 bin ürünü e- ticaret üzerinden İngiltere’de satışa sunarak 100 bin ürünü teslim edeceklerini vurguladı. 

ALMANYA’DA SHOWROOM AÇACAKLAR

Londra’da ki bu yıl 4, 2023’e kadar ise 23 mağaza açacaklarına dikkat çeken Erol, bu yıl içinde Almanya’da da showroom açacaklarını aktardı. Almanya’da da 20’nin üzerinde mağaza açacaklarını ifade eden Erol, 3 ila 4 yıl içinde Avrupa’da sayıyı 70 ila 80’e çıkarmış olacaklarını söyledi. Almanya’nın ardından İsviçre, Belçika gibi Almanya’nın komşu ülkelerine geçiş yapmayı planladıklarını belirten Erol, 2020’de 1 milyar TL ciroya ulaştıklarını kaydetti. 2021 sonunda 2 milyar TL’ye ulaşacaklarını söyleyen Erol, yurtdışı atılımlarıyla birlikte de 2-3 yıla kadar unicorn olacaklarını yani 1 milyar dolar değerlemeye ulaşacaklarını düşündüğünü aktardı. 
Avrupa’da mobilya fiyatlarının Türkiye’nin 4 katı seviyesinde bulunduğunu, bunun Vivense için İngiltere pazarında bir avantaj olduğunu söyleyen Erol, İngiltere piyasasına göre yüzde 20-30 daha uygun fiyatla satış yapabildiklerini ve 5 yılda İngiltere pazarında liderliğe aday olabileceklerini belirtti.