Video konferansın gelecekte yemek yemek, su içmek gibi hayatın bir parçası olacağını söyleyen Vitel Görüntülü Konferans Çözümleri Ürün Müdürü Serhan Özenç, pandemi döneminde video konferans çözümlerine ilginin Türkiye’de de arttığını belirtti. 
15 yılı aşkın bir süredir video konferans alanında Vidyo markasıyla hizmet verdiklerini anlatan Özenç, Codec teknolojisine sahip olan Vidyo’nun dünyada en çok patente sahip video konferans üreticisi olduğunu vurguladı. Global ölçekte bulut hizmeti sunan firmanın çözümlerinin Türkiye’de KVKK mevzuatı ile uyumlu olduğunu söyleyen Özenç, bulutta çalışma zorunluluğu olmamasının Vidyo’nun en belirgin fark yaratan özelliği olduğunu ifade etti. Pandemi döneminde birçok yazılımda uzun süre kesintiler yaşandığına şahit olduklarını belirten Özenç, bunun nedeni yurtdışında servis veren video eğlence içerik sağlayıcılarının çok yoğun kullanımı olduğunu söyledi.
Vitel’in 2020'de yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydettiğine dikkat çeken Özenç, yazılım ve hizmet tarafındaki artış rekabetinin de etkisiyle 2020 yılında marka bağımsız çalışan konferans donanımları Yamaha ve Telycam’ın ise cirolarının 2,5 kat arttırdığını söyledi. Geçen yıl hibrit eğitim hazırlıkları çerçevesinde 10’u üniversite olmak üzere 30’a yakın eğitim kurumunda Yamaha ve Telycam ile çözüm sunduklarını söyleyen Özenç, şirketlerin pandemi döneminde uzaktan çalışmanın maliyetleri azalttığına ve verimliliği artırdığına inandıklarını söyledi.

PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ 20 MİLYAR DOLARA ÇIKACAK

Video konferans pazarının pandemi sonrasında da büyümesini beklediklerini anlatan Serhan Özenç, Amerika Birleşik Devletleri işletmelerinde, günde 11 milyondan fazla video konferans toplantısı yapıldığına dikkat çekti. Pazarın büyüklüğünün 2020 sonunda 10 milyar dolara ulaşmasının tahmin edildiğini ifade eden Özenç, 2024'e kadar bu rakamın global ölçekte 20 milyar dolara çıkmasının beklendiğini aktardı.