İSTANBUL (AA) - İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) kurduğu Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) ve Big Cat Research iş birliğiyle gerçekleştirilen "Pandemide Uzaktan Çalışmanın KOBİ'lere/Startup'lara Etkisi" araştırmasında, Covid-19 döneminde uzaktan çalışmaya girişimcilerin, KOBİ'lerden daha hızlı uyum sağladığı ortaya çıktı.

Girişimciliği desteklemek ve toplumdaki genel davranışlar hakkında araştırma raporları hazırlamak amacıyla kurulan BTM, pandemi sürecindeki iş hayatını masaya yatırdı.

İki farklı anket gerçekleştirilirken, anketler, İstanbul'da faaliyet gösteren 69 KOBİ ve BTM bünyesindeki 90 girişimci ile uzaktan erişim yöntemiyle yapıldı.

"UZAKTAN ÇALIŞMAKTA KARARLILAR"

Konıya ilişkin konuşan BTM Direktörü İbrahim Elbaşı, anketin pandeminin etkisinin tamamen azalıncaya kadar işletmelerin uzaktan çalışmaya devam etmeye kararlı olduğunu belirtti.

Elbaşı, "Covid-19, evden çalışmayı dayatsa da girişimcilerimiz yeni düzene çok çabuk adapte oldu. Dünyada ikinci bir dalga konuşulurken, Türkiye'de de evden çalışma yeniden gündeme gelebilir. Halihazırda salgın ve benzeri çevresel belirsizlikler karşısında iyi bir sınav veren BTM ise, her zamankinden daha hazır ve kuvvetli durumda. İhtimal dahilindeki bütün olumsuzluklara hazır bir vaziyette girişimcilerimize desteğimize devam ediyoruz." ifadelerini kullandı.

KOBİ'LERİN %47'Sİ UYUM SAĞLAYAMADI

Anket, KOBİ'lerin evden çalışmaya ayak uydurmakta zorlandığını gösterirken, KOBİ'lerin yüzde 47'sinin yeni düzene uyum sağlayamadığını, uyum sağlayanların oranının ise yüzde 36 olduğu belirtildi.

Girişimcilerin yüzde 41'i ise, yeni düzende kendini daha üretken hissettiği ortaya çıktı.

Katılımcıların yüzde 78'i bu süreçte her gün 5 saatin üstünde evden çalıştıklarını beyan ederken, bu süreçte iş yeri ile iletişimde en fazla kullanılan yöntem ise e-posta oldu.

Yüzde 64 oranında e-posta ile iletişim kurulurken, popüler video konferans programları ile kurulan iletişim yüzde 55 düzeyinde gerçekleşti. Telefon yüzde 41, mobil platform üzerindeki mesajlaşma programları ile iletişim yüzde 29 olarak gerçekleşti.