Ülker, koronavirüs salgını süresince üretim ve dağıtım çalışmalarına aralık olarak devam etti. Ülker Bisküvi, 2020 yılında cirosunu 9,4 milyar TL’ye ulaştırdı. Ülker’in Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı (FAVÖK) 1,6 milyar TL olurken, ihracat ve yurt dışı operasyonlarının payı yüzde 50,1’e yükseldi. Şirket, faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda büyümeyi başardı. 

KAZAKİSTAN SATIŞLARI REKOR DÜZEYDE ARTTI 

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Ülker Bisküvi CEO’su Mete Buyurgan “Koronavirüs salgının ilk başından beri önceliği her zaman insan sağlığına verdik. Tüm çalışma alanlarımızda hijyen tedbirlerini üst düzeyde tuttuk. Türkiye’deki tüm fabrikalarımız Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından verilen TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi’ni de aldı. Sürdürülebilir büyümemize hem Türkiye’de hem de faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda sürdürüyoruz. Orta Asya’dan Kuzey Afrika’ya kadar tüm pazarlarda mevcut pozisyonumuzu güçlendirdik. Türkiye operasyonları yüzde 18,6 oranında büyürken yurt dışı operasyonlarında yüzde 23,4’lük artış sağlandı. Kazakistan’da ise satış rakamlarımız rekor seviyede arttı” dedi. 

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK

Buyurgan, 2021 iş gündemiyle ilgili şu açıklamaları gerçekleştirdi. “Fabrikalarda tesis kurulumuna, kapasite artırımına, verimlilik çalışmalarına devam edeceğiz. Ayrıca üretim hatlarının yenilenmesi gibi konularda da yatırımlarımızı sürdüreceğiz. İsrafız şirket modeliyle çalışırken toplumla, paydaşlarımızla birlikte büyümeyi ve güçlenmeyi merkeze alarak faaliyet gösteriyoruz. Bu kapsamda 2020 yılında 183 milyon TL’ değerinde yatırım gerçekleştirdik. 2021 yılında ise dijitalleşmenin verdiği güçle yeni yatırımlar ve inovasyonlarla, ülkemizin kalkınma hedeflerine destek sağlayacağız. Tüm pazarlardaki güçlü konumumuza ve liderliğimize devam edeceğiz. Amacımız, odaklandığımız pazarlardaki payımızı artırmak” dedi.