Türkiye'nin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality’nin Haziran 2021 tarihinde yayımlanan etki analiz raporunda program kapsamına giren 63 firmada yapılan araştırmada, ihracat artışından, yönetim iş modelinin gelişmesine kadar birçok konu başlığı analiz edildi.

5,30 DOLARLIK ARTIŞ GERÇEKLEŞTİ

Araştırmaya katılan firmaların etki analizi sonuçlarına göre; Turquality kapsamından önce kilogram başına ihracat 6,91 dolar iken, programa girdikten sonra kilogram başına ihracatın 12,19 dolara çıktığı açıklandı. Diğer başlıklara bakıldığında; program kapsamına giren şirketler, dış satım gerçekleştirdikleri ülke sayısını yüzde 78,6 artırdı.

Katılımcı firmaların yüzde 64,3’ü programa katılmalarının ardından yurt dışı mağaza, showroom, depo gibi birim sayılarının arttığını söyledi. İhracat cirosunda artış olduğunu belirten firmaların oranı yüzde 76,2 oldu.

Katılımcıların yüzde 86’sına göre söz konusu program, hem teşvik programı, hem yönetim iş modeli olarak görülerek, işlerinin sistematize edilmesini sağladı.

"HEDEF, TÜRK ŞİRKETLERİNİ GLOBAL MARKA YAPMAK"

Programın önemi ve işletmelere sağladığı katkılara ilişkin bilgiler paylaşan Progroup Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, programın Türk markalarını stratejik, foksiyonel ve operasyonel olarak, global pazarlardaki rakiplerinin seviyesine ulaştıran bir destek ve iş modeli olduğunu söyledi.

Uçtan uca tüm süreçlerini kapsayan programın yönetsel bilgi birikiminin artışına imkan verdiğini kaydeden Dr. Çam, "Önemli hedefi, Türkiye’yi ve Türk şirketlerini globalde marka yapmak ve Türkiye’nin ihracat girdisini artırmaktır." diye konuştu.

"KATILANLAR MEMNUN KALIYOR"

Program kapsamına giren firmaların memnuniyetlerini dile getirdiklerine değinen Dr. Çam, sözlerine şöyle devam etti: 

"Farkında olalım ya da olmayalım, yaşamımız vaat ile güven etrafında dönüyor. Kısaca, Turquality konusunu anladığımız zaman, iş yaşamının onsuz imkansız olacağını, iş- yaşam kalitesinin ona nasıl bağlı olduğunu ve markalaşma örneklerinin her yönden nasıl başarıya ulaştığını görüyoruz. İş insanları bu sayede, markalaşmanın ve kaliteli iş yaşamının nasıl gerçekleştiğini gördüklerinde 'İyi ki Turquality var' diye anlatıyorlar."