EİB Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Turquality Projesi ile Türkiye’nin Japonya ve Güney Kore’de ihracatını ciddi seviyede arttırdığına işaret etti.

Birol Celep, Japonya’ya gıda ürünlerinin dış satımı 2018’de yüzde 27’lik büyümeyle 118 milyon dolara; Güney Kore’de ise yüzde 75’lik artışla 22 milyondan 38 milyon dolara çıktığını söyledi.

TURQUALTY PROJESİ İLE UZAKDOĞU İHRACATI...

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Celep, gıda mamullerinin Uzak Doğu pazarı dış satımını yükseltmek hedefiyle, EİB’in yürüttüğü Turquality Projesi ile son derece başarılı sonuçlar elde edildiğini ifade etti.

Celep, ilk etapta, Turquality Projesi ile Türk gıda ürünlerini, Güney Kore ve Japonya’da tanıtarak, 115 milyonluk dış satımı, yüzde 36 civarında arttırarak, 156 milyon dolara çıkardığını açıkladı.

UZAKDOĞU GIDA İHRACATIMIZIN DURUMU...

Celep, Güney Kore ve Japonya’ya yapılan gıda ihracatının yüzde 35’lik kısmını oluşturan 55 milyon dolarlık bölümünü, EİB üyelerinin yaptığına dikkat çekerek, “Turquality Projemizin ne denli etkili olduğunu görüyor, meyvelerini alıyoruz” dedi.

Türkiye, Japonya özelinde son iki yıldır çeşitli etkinliklerde Türk gıda ürünlerinin tanıtımını yürütüyordu.