İSTANBUL (AA) -  Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) olan Colman Deegan, yatırımların önünün açılması, yatırım ikliminin desteklenmesi ve bu alanda yeni teşviklerin devreye alınması ile Türkiye'nin, telekomünikasyon sektöründe bölgesinin lideri olmaya aday olduğunu vurgulayarak, "Türkiye pazarına 13 yılda 21 milyar TL'yi aşkın yatırım yaptık. Türkiye'nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle 2020'de de yatırımlarımıza devam edeceğiz." şeklinde konuştu.

Deegan, şirketin 2019 yılı çalışmaları ile  2020 hedeflerine ilişkin basın mensuplarına yapmış olduğıu açıklamada, Türkiye'de 2019 yılının GSM sektörü için önemli gelişmeler içerdiğine dikkat çekerek, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 2019 Yılı son raporuna göre, mobil hizmetlerde abone sayısının 81,6 milyona, nüfusa göre mobil abone yaygınlığının ise yüzde 99,5'e yükseldiğini hatırlattı.

Toplam genişbant abone sayısının ise 75,3 milyon olarak gerçekleştiğini dile getiren Deegan, şöyle devam etti:

"Elektronik haberleşme sektöründe yer alan işletmecilerin elde ettikleri gelir yaklaşık 16,2 milyar liraya ulaştı. Sektörde yaşanan gelir artışı yatırımları da olumlu etkiledi ve işletmeciler tarafından yapılan yatırımların toplam tutarı 2,8 milyar liranın üzerinde gerçekleşti. Biz de şirket olarak, 2019 yılında müşterilerimize kaliteli hizmet vermeye odaklanarak yatırımlarımıza devam ettik.

Yüreğimizde müşterimizin attığı, dijital geleceğe hazırlandığımız bir yıl geçirdik. 2019-2020 mali yılımızın Nisan-Eylül 2019'u kapsayan ilk yarısında 733 milyon TL'lik yatırım yaptık. Vodafone Türkiye olarak, 24,1 milyon mobil ve yaklaşık 1 milyon sabit genişbant müşterisine hizmet veriyoruz. 4.5G müşteri sayımız 16 milyon olurken, 'eve kadar fiber' gibi yeni nesil erişim teknolojilerimizi kullanan abone sayımız 239 bine ulaştı."

2019 yılında  "teknoloji iletişimi şirketi" olma gayesiyle odaklarına dijitalleşmeyi aldıklarını, tüm kanallarda dijitalleşmeye öncelik verdiklerini dile getirenn Deegan, 2019-2020 mali yılın ilk yarısında, satışların yüzde 15'ini dijital kanallardan gerçekleştirdiklerini, "Vodafone Yanımda" uygulamasının aylık aktif müşteri sayısının 11,5 milyonu, aylık ziyaret trafiğinin ise 260 milyonu aştığını söyledi.