Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bu yılın şubat ayında geçen yılın şubat ayına kıyasla yüzde 24,2 büyüdü.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Ocak-Şubat ayı dönemine ilişkin ”Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar Değerlendirme Raporu"nu yayınladı. Yayınlanan rapora göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 37,4 büyüyerek 102 bin 232 adet olarak açıklandı.
Yalnızca otomobil satışları, 2021 yılı iki aylık döneminde 80 bin 107 adet olurken, hafif ticari araç pazarı da yüzde 51 artarak 22 bin 125 adede ulaştı.
10 YILLIK ŞUBAT ORTALAMA SATIŞLARI ARTTI
2021 yılının Şubat ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılın Şubat ayına göre yüzde 24,2 büyüyerek 58 bin 504 adet seviyesinde yer aldı.
Otomobil satışları da bir önceki yılın Şubat ayına göre artış göstererek yüzde 18,6 arttı ve 44 bin 749 adet oldu.
Hafif ticari araç pazarı ise yüzde 46,4 büyüyerek 13 bin 755 adet olarak kayıtlara geçti.
VERGİ ORANLARI DÜŞÜK ARAÇLAR TERCİH EDİLDİ
Otomobil pazarı segmentlere göre incelendiğinde, pazarın yüzde 87,4’ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller yüzde 57 ve B segmenti otomobillerde satışlardan yüzde 29,6 pay aldı.
Otomobil pazarı gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 42 payla yine sedan otomobiller oldu.
Sedan otomobilleri, yüzde 33,8 payla SUV ve yüzde 22 payla da hatchback (HB) otomobiller takip etti.
2000CC ÜSTÜ OTOMOBİL SATIŞLARI YÜZDE 220,8 ARTTI
Motor tipine göre otomobil pazarına bakıldığında ise benzinli otomobil satışları yüzde 59,2 pay aldı.
Dizel otomobillerin payı yüzde 27,4, hibrit otomobil satışları yüzde 8,7, otogazlı otomobil satışları yüzde 4,6, elektrikli otomobillerin payı da yüzde 0,2 oldu.
Ocak-Şubat döneminde 1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 26,5, 1600-2000cc aralığındaki otomobil satışları yüzde 37,4 ve 2000cc üstü otomobil satışları da yüzde 220,8 artış gösterdi.(AA)