İşletme ve pazarlamanın uluslararası ismi Prof. Dr. Philip Kotler, her ülkenin ve sektörün ayrı bir marka olduğundan hareketle, pazarlamasının da ayrı ayrı ele alınarak yapılması gerektiğini belirterek, şöyle konuştu:
"Türkiye'nin dünya markaları çıkarmasını, stratejik önemde buluyorum. Ve burada hedef, birkaç tane global Türk markasının olması."
Dünyadaki hir bir devleti, bir marka olarak ele alın, diyen Kotler, Coca Cola, Apple gibi küresel markaların, yok olması insanları mutsuz edeceğini belirterek, "Böyle uluslararası markaların, büyük pazarlama maliyetlerine gerek duymadığını da göreceksiniz. Çünkü, bu markaların reklamını insanlar birbirilerine yapar. Hal böyle olunca da, viral reklam, parayla yaptırabileceğiniz tüm reklam ca kampanyalardan daha etkili olur. Uluslararası havalimanlarında görebileceğiniz reklamları tahmin edersiniz. Adı ne olursa olsun bir Türk markasını da, dünya hava limanlarında görmek isterdim." dedi.
AVDAGİÇ: KOTLER'IN İSTANBUL'U TANITMASI ÖNEMLİ
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Philip Kotler gibi uluslararası bir ismin, İstanbul markası için çalışmasının önemine değinerek, "İstediğimiz gibi bir dünyayı ancak iyi bir pazarlamayla tesis edebiliriz. Kotler, bu anlamda, yol açacaktır.