ABD pazarında Türk kuru meyvelerinin payı yükselişini sürdürüyor. Ege İhracatçı Birlikleri’nin paylaştığı verile göre,  kuru incirde ihracat sezonunun başladığı 30 Eylül 2020'den 13 Mart 2021'e kadar olan dönemde Türkiye'den 90'ın üzerinde ülkeye ihracat yapıldı.
Bu üründe ihracat, 165,4 milyon dolardan 169,4 milyon dolara çıkarken, ihracatta geleneksel pazarlar Almanya ve Fransa ilk iki sırada yer aldı. Üçüncü sıradaki ABD’ye ise kuru incir ihracatı, yüzde 21 artarak 17 milyon dolardan 20,6 milyon dolara çıktı. Kanada'ya olan ihracat ise yüzde 34 arttı ve  5,2 milyon dolardan 7 milyon dolara çıktı.
Kuru kayısıda ise ihracatın başladığı 1 Ağustos'tan 13 Mart'ta kadar olan dönemde Türkiye'nin ihracatı yüzde 10 artarak 184 milyon dolardan 201,5 milyon dolara çıktı. İhracatta ilk ABD yer aldı. ABD’ye ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artarak, 23 milyon dolardan 28,8 milyon dolara yükseldi.
ABD pazarına ihracatını artırmak isteyen ihracatçılar, Ticaret Bakanlığı destekli markalaşma programı Turquality kapsamında çalışmalarını sürdürüyor. 

İHRACATTA ARTIŞ DEVAM EDECEK

Türk inciri ve kayısısının dünyada birer marka olduğunu söyleyen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, Avrupa'da giderek daralan pazara rağmen ABD'nin genişleme sürecinde olduğunu aktardı.  Bu pazarda daha fazla Türk kuru meyvesi tüketimi için bir süredir tanıtım projeleri yürütüldüğüne dikkat çeken Celep, İhracat rakamlarında yaptıkları tanıtım faaliyetlerinin de etkisinin büyük olduğunu vurguladı. Pazardaki bu artışın devam edeceğini öngördüklerini ifade eden Celep, ABD’den sonraki hedeflerinin ise Asya-Pasifik ülkeleri ve Afrika ülkeleri olduğunu belirtti. (AA)