5. Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Konferansı, Boğaziçi Üniversitesi ve Kurumsal İlişkiler Enstitüsü ortaklığında online olarak gerçekleştirildi. 
Konferansta konuşan Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, Kovid-19'un müşterilerin temel ihtiyaçlar dışındaki alışverişlerini azaltmasına sebep olduğunu belirtti. Bu nedenle hem talep hem de arz tarafında büyük ekonomik dalgalanmalar görüldüğünü ifade eden Zafeiratou, online alışveriş işlemlerinin arttığı ve paranın harcandığı mecraların değiştiği pandemi döneminin aslında perakende sektöründe çoktandır yaşanmaya başlanan değişimi sadece hızlandırdığını belirtti. 
Bir perakende şirketi olarak, krizin ilk birkaç haftası boyunca öncelikle sağlık ihtiyaçlarına cevap verecek acil durum yardımlarını hayata geçirdiklerini anlatan Zafeiratou, krizin ekonomik boyutu nedeniyle KOBİ'lere ticari faaliyetlerini sürdürmek için her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyaç duymalarından hareketle KOBİ'lere yönelik destekler üzerinde çalışmalara başladıklarını belirtti. 

“ÜRÜNLERİNİ 180 ÜLKEYE GÖNDEREBİLİYORLAR”

Türk KOBİ'lerinin girişimci ruhunun gücüne her zaman inandıklarını vurgulayan Zafeiratou, ilk günden beri ana hedeflerinden birinin, Türk markalarını uluslararası pazarlara sunarak Türkiye’nin ihracatına katkı yapmak olduğunu söyledi. TOBB ve Boğaziçi Üniversitesi ile birlikte BiTıklaAvrupa gibi ihracata yönelik eğitim ve destek programları gerçekleştirdiklerini belirten Zafeiratou, bu programlar sayesinde Türk girişimcilerin bugün ürünlerini Amazon’un 14 farklı pazar yeri aracılığıyla dünyanın 180 ülkesine gönderebildiğini ve milyonlarca Amazon müşterisine ulaşabildiğini ifade etti. (AA)