Dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan Kovid-19 salgını sonrasında ilan edilen pandemi dönemi ile birlikte zor bir süreçten geçen kargoculuk sektöründe, zorlu süreç halen devam ediyor. 

Tüketicilerin yeni alışveriş alışkanlıkları edindiği bu süreçte e-ticaret itici bir güce sahip oldu. Yaşanan bu artış kargo sektöründe de yoğunluğa neden oldu.

Pandemi tedbirleri kapsamında kişilerin alışveriş davranışlarının değiştiğini ve online alışverişin hızlanarak arttığını belirten Sürat Kargo Genel Müdürü Metin Kocael, bu dönemde önceliklerinin çalışanlarının ve müşterilerinin sağlığını korumak olduğunu belirtti.

Tüm tedbirleri alarak hayati öneme sahip tedarik zincirinin bozulmaması için kesintisiz hizmet vermeye devam ettik diyen Kocael, “Bu çabamızı TVRM Covid-19 sertifikasını alan ilk kargo firması olarak taçlandırdık. Ticari olarak ise 2020 yılını, bir önceki seneye göre yüzde 34 oranında bir büyüme ile kapattık. Pandemi döneminde oluşan ani yoğunluk sebebiyle düşen teslimat performansımızı aldığımız önlemler ve yaptığımız yatırımlarla yılın son çeyreğinde artırarak beklentiye cevap verebildik ‘’ dedi.

BÜYÜME ORANI YÜZDE 75

2021 yılındaki büyüme oranlarına ilişkin değerlendirme yapan Kocael, “2021 yılı büyüme hedefimizi yüzde 65 olarak belirledik ve ilk çeyrekteki büyüme oranımız yüzde 75 oldu. Artan teslimat performansımız ve gelişen müşteri yaklaşımımız sayesinde müşteri sayımızda önemli artışlar elde ettik ve bu artışa rağmen hizmet kalitemizde de önemli bir artış sağlamanın gururunu yaşıyoruz.” ifadelerini kullandı.

2021 yılının ilk çeyreğinin sonunda yüzde 94 net teslimat performansına ulaştık diyen Kocael, “Bu seviyeyi korumak ve daha da geliştirmek için Türkiye'nin her yerinde var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz “ açıklamasında bulundu.

ŞİKAYET SAYILARIMIZ YÜZDE 62.5 ORANINDA AZALDI

Pandemi sürecinde artan yoğunluğa karşı yapmış oldukları hizmetleri aktaran Kocael, sözlerine şöyle devam etti:

“2020 yılının son çeyreğinden başlayarak hizmet kalitemiz ve müşteri memnuniyetimiz hızla artıyor. Sunduğumuz hizmetin kalitesindeki artış ile şikayet sayılarımız yüzde 62.5 oranında azalırken müşteri teşekkür oranımız da yüzde 75 oranında arttı.” dedi.

Müşteri memnuniyeti ve performans anlamında Sürat Kargo geçen yılın ilk çeyreğine göre çok farklı bir seviyede diyen Kocael, “Müşterilerimizin bu yeni ve oldukça başarılı seviyeyi denemelerini sabırsızlıkla bekliyoruz.’’ açıklamasında bulundu.