Tofaş'tan yapılan açıklamaya göre, tüm sektörlerde olduğu gibi küresel otomotiv sektöründe de ticaret ve tedarik zincirinde aksamalar yaşanmasına rağmen, 250 bin adetlik üretim, 118 bin adetlik ihracat ve iç pazar satışlarındaki yüzde 93'lük yerli üretim payı ile Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşları arasında yer alan şirket, sektöre ve ekonomiye değer yaratmayı da sürdürdü. Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında temsil ettiği Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati markalarıyla 142 bin adet satış gerçekleştirdi. Pazar payını ise yüzde 18,4'e yükseltti.

“DİJİTALLEŞME KONUSUNA UZUN SÜREDİR YATIRIM YAPIYORUZ”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, “2020 yılında başlayan Kovid-19 salgınının tüm insanlık ve iş dünyası üzerinde önemli etkileri oldu. Milyarlarca insan hem fiziksel hem duygusal hem de finansal açıdan zorluk yaşadı. Tofaş olarak bu süreçte başta çalışanlarımız olmak üzere, tüm paydaşlarımızın sağlığını korumayı önceliğimiz olarak belirledik. İstihdamın korunmasını ve çalışan gelir kaybının önlenmesi için çalıştık. İşimiz de sürekliliği sağlayarak ekonomik değer yaratmaya devam ettik. Ar-Ge, dijitalleşme ve inovasyon konularına uzun süredir yatırım yapıyoruz. Elde ettiğimiz bilgi birikimimiz bu zorlu dönemde önemli bir güç sağladı.” dedi. (AA)