Dünyada üretim son 30 yıl içinde kademeli bir biçimde Çin ve Güney Asya'ya kaydı. Pandemi sırasında bazı Avrupa ülkeleri bir de baktılar ki, ülke sınırları içinde tuvalet kağıdı, çocuk bezi bile üretemez hale gelmişler. Çin ve Güney Asya'da üretilen mallar, batıdaki kaliteli pazarlara taşınırken, Pandemi ile beraber ortaya çıkan tedarik zinciri ve konteyner krizleriyle lojistik maliyetlerinde çok ciddi artışlar oldu.
Tedarik zinciri krizinin aşılabilmesi için son günlerde Avrupa-Çin arasındaki lojistik hattında karayolu taşımacılığının adeta yeniden yazıldığını anlatan Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:
“Son 2 yıl içinde Avrupa-Çin arasındaki kuzey lojistik koridorundaki yük taşıma trafiği 7 kattan fazla arttı. Yapay-zeka destekli teknolojilerle optimize edilen Intermodel çözümler, yeşil gümrük gibi yeni nesil gümrük geçiş teknolojilerinin devreye girmesi, yüzbinlerce kamyoncu ağını yönetmeye aday Tırport gibi dijital platformlar, fintech teknolojilerle güçlendirilmiş navlun ödeme sistemleri adeta ezber bozuyor. Tırport olarak, Re-Pie’ın liderliğinde almış olduğumuz yatırımla Doğu Avrupa-Çin arasındaki 1.5 trilyon dolarlık lojistik pazarını amaçlıyoruz.” dedi.

TÜRKİYE’Yİ LOJİSTİKTE ÇOK BÜYÜK FIRSATLAR BEKLİYOR

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Konjonktürel avantajlar iyi değerlendirilirse Türkiye’yi lojistikte çok büyük fırsatlar bekliyor. Dünyadaki tüm üreticilerinin hedef pazarı konumunda olan Avrupa’nın yanı başında yer alan Türkiye, yalnızca 3 saatlik bir uçuş ile 60’ın üstünde ülkeye ulaşımın mümkün olması, sahibi olduğu üretim yetkinlikleri, lojistik avantajları ve kaliteli iş gücü fırsatlarıyla dikkat çekiyor. Türkiye’de üretilen bir mal, gümrükteki bekleme sürelerini düşersek 3 gün içinde Avrupa’nın her yerine ulaştırılıyor. Tırport, sahibi olduğu teknolojileri konvansiyonel lojistik güçleriyle birleştirmeye hazırlanıyor. Avrupa-Türkiye arasında dev bir dijital lojistik koridor yaratacak. Bu dijital güç sayesinde Türkiye’ye milyarlarca dolarlık üretim odaklı yabancı sermaye akışının teşvik edebileceği değerlendiriliyor. Tırport, 5 yıl içinde en büyük dijital aktörü olmaya adaydır. Bu hedefine ulaşabilmek için önümüzdeki yıl yapacağı küresel atakla, bir tarafta Doğu Avrupa, diğer tarafta Çin olacak biçimde, içinde Türkiye, Rusya, Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan'ın olduğu 1 milyar nüfusa hükmeden, 20'ye yakın ülkeyi kapsayan Kuzey Lojistik Koridorunda yer alacak. Tırport olarak, bölgede günlük 100 binin üstünde FTL/LTL taşımayı yönetmeyi, gümrük geçişlerini arttırılmış zeka destekli teknolojilerle hızlandırmayı, deniz-hava-kara-demiryolu entegrasyonları ile lojistikte yeni bir çağı başlatmayı ve 20 ülkeden 2,5 milyonun üstünde kamyoncuya "Operated By Tırport" konsepti ile ev sahipliği yapmayı amaçlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

SÜRDÜRÜLEBİLİR TESİS YÖNETİMİ ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM SÜRDÜRÜLEBİLİR TESİS YÖNETİMİ ZİRVESİ İÇİN GERİ SAYIM