Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’nin Türkiye’nin tüm illerinde düzenlenecek olan dış satıma ilk adım seferberliği eğitim programlarıyla birlikte, ihracatta ilk adım, web sayfası ve 7 den 70 e gençleri ve girişimcileri kapsıyor.

İHRACAT OYUN YAZILIMI

Bununla beraber, “İhracat Oyun Yazılımı” ile de Türk iş dünyasını ve girişimcilerinin tamamını kapsaması planlanıyor.

TİM, ihracatı herkese öğretmek ve özendirmek hedefiyle önemli bir girişim için düğmeye bastı. TİM Başkanı Gülle, gençlerden yeni girişimci ve KOBİ’lere uzanan yelpazede, dış satımda ilk adım seferberliğini bir “İhracat Oyun Yazılımı” formatında, öğretirken eğlendiren bir çizgiye çevirdiklerini kaydederek şöyle konuştu:
“İhracatın mevcut oyuncularıyla, geleceğin ihracatçılarını, daha ellerini taşın altına sokmadan, yaşayabilecekleri senaryolarla ilgili aydınlatmayı hedefliyoruz.”

7'DEN 70'E İHRACATI ÖĞRENİYORUZ

TİM, Türkiye’de, dış satım kavramını temelden alan ve herkesin girişimci olabileceği yaklaşımıyla “İhracata İlk Adım” seferberliğinde yelpazeyi, 7’den 70’e herkesi kapsayacak kadar geniş tuttu. Oyun formatında planlanan yazılımla, herkese ihracatı ve girişimi öğreten yaklaşım, Türkiye için bir ilk durumunda.

OYUN SATIŞI BAŞLI BAŞINA TİCARİ BİR EKOSİSTEM YARATTI

Global oyun pazarının 140 milyar dolar düzeyinde devasa bir yapıya evrildiğini belirten TİM Başkanı İsmail Gülle, oyun satışlarından, hediyelik eşyaya, filmden, lisansa, konsola, kadar ki endüstri, salt ‘oyun’ kavramıyla ifade edilemeyecek kadar büyüdü ve tek başına ticari bir ekosistem haline geldi. Türkiye, oyun satışlarının yurtdışı pazarlama faaliyetlerini, farklı yollardan güçlendirmek, ilk hedefimiz durumunda. Böylece, hizmet ihracımız, çeşitli hizmet branşlarını ve mal dış satımımızı da olumlu etkilemeli.
Mal dış satımının, 2017’de sadece yüzde 10 büyüyerek 17 trilyona dolar olarak gerçekleştiğini, 5 trilyon doları aşan hizmet sektörünün yüzde 40 büyümesine işaret etti.