Zhang Yiming, Çin’de ticaret sektörüne girme kararı aldı. Şu anda ülkede 1 trilyon 700 milyar dolarlık hacme ulaşan online ticaret sektörüne etkili bir giriş yapmaya hazırlanan ByteDance, 1900 kişilik bir istihdama ulaştı ve Xiaomi’nin kurucusu Lei Jun gibi çok ciddi sponsorlara başvurdu. 

Uluslararası düzlemde TikTok olarak bilinen ve Çin versiyonu Douyin olan aplikasyonun yaratıcısı olan firma borsaya girmeden önce yeni yatırımcılar çekmek için yine aplikasyonlarından da yararlanmayı düşünüyor. 
Bu şekilde ByteDance 2020 yılında Çin’de yaklaşık 26 milyar dolarlık makyaj malzemesi, giysi vb ürünler satarak doğrudan rakibi Alibaba’nın Taobao’sunun 6 yılda ulaştığı hacme bir yılda kavuştu. Zhang’ın hedefi yıl sonunda 185 milyar doları aşmak. ByteDance, bu hedefini tutturmak için rekabet ortamında agresif bir kampanyaya girmeyi düşünüyor. 

GÜNDE 600 MİLYON KEZ AÇILDI

Nitekim Douyin, belirli ürünlerin başka yollardan satılmasını engelleyerek Alibaba ve Jingdong (JD) gibi rakiplerinin kendi kampanyasından ve aplikasyonlarından yararlanmasını önleyecek. TikTok’un Çin versiyoru Douyin, 2020 yılında, kullanıcılar tarafından günde 600 milyon kez açılmıştı.

Öte yandan ByteDance, ekibine yeni bir dinamizm kazandırmak üzere kitlesel istihdama yöneldi. Bu çerçevede bin 900 yeni işe alım yapıldı. Ayrıca 900 yeni eleman için alımlara başlandı. Şirket, sanal butiklerinde yine video kullanarak ürün lanse edecek.  Bu bağlamda Xiaomi’nin kurucusu kendi televizyon cihazlarını ve akıllı telefonlarını pazarlamak için bu platformları kullandı. Bir başka önde gelen yüzlerden Luo Yonghao ise bu aplikasyondan ilk canlı girişiminde 17 milyon dolarlık ürün sattı.