İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB)'nin Latin Amerika pazarına yönelik 23-27 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleştirdiği “Cosmeet Latam 2020 Sanal Ticaret Heyeti” kapsamında 175 ikili iş görüşmesi gerçekleştirildi.
 
İKMİB üyesi kozmetik, kişisel bakım ve ev temizliği sektöründe faaliyet gösteren firmaların ihracat pazarlarını geliştirmek ve özellikle firmaların Kolombiya ile Latin Amerika ülkelerine girişine destek olmak amacıyla düzenlenen sanal ticaret heyetine 18 üretici ve ihracatçı firmanın yanı sıra Kolombiya, Meksika ve Panama başta olmak üzere Latin Amerika’da yerleşik 11 faklı ülkeden 30 alıcı firmanın katıldı.

"EĞİTİM VERİLDİ, WEB SAYFASI HAZIRLANDI"

Programa ilişkin bilgiler paylaşan İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, “Cosmeet, Birliğimizin kozmetik ve temizlik sektörüne yönelik ticaret ve alım heyeti programıdır. Alım heyeti ilk olarak Cosmeet İstanbul adıyla 2017 yılında İstanbul’da düzenlendi. 2019'da yine Latin Amerika pazarında gerçekleştirmiş olduğumuz ve başarılı geçen sektörel heyetin devamı olarak bu kez benzer profildeki alıcılar ile sanal ortamda iş görüşmelerini hedefledik. Bu yıl Cosmeet Latam Sanal Ticaret Heyeti’ni Latin Amerika ülkelerine yönelik gerçekleştirdik. İkili iş görüşmeleri öncesinde tüm katılımcı firmalarımıza eğitim verildi. Ayrıca, programa özel, firmalarımızı tanıtımını yapmak amacıyla İspanyolca ve Portekizce (Brezilya pazarı için) dilinde bir web sayfası da hazırladık” şeklinde konuştu.

"VERİMLİ GEÇTİ, BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ"

Dijital platfom aracılığıyla İngilizce ve İspanyolca tercümanların da hazır bulunduğu ikili görüşmelere katılan firmaların memnun kaldıklarını belirten Pelister, "Firmalarımız özellikle pandemi sürecinde bu aktivitenin yapılmış olmasını olumlu karşıladıklarını ifade ettiler. Sektörel fuarların 2020 yılında ertelenmesi, 2021 yılı için de belirsizliklerini koruması nedeniyle böyle bir süreçte sanal platform üzerinden ikili iş görüşmelerinin gerçekleştirilmesinin her iki taraf için de verimli olduğu düşünülüyor." dedi.

"TEKNİK ALTYAPININ GÜÇLENDİRİLMESİ ŞART"

Türk şirketlerinin Latin Amerika'daki alıcılar tarafından yoğun bir ilgili gördüğünü söyleyen Pelister bilhassa kozmetik tarafında renkli kozmetik, cilt bakım ürünleri gibi kategorilerin daha fazla ilgiyle karşılandığı bilgisini verdi.

Bu kapsamda şirketlerin ürün kategorilerini zenginleştirmelerinin ve rekabetçi yönlerini daha da güçlendirmelerinin önemine dikkat çeken Pelister, dijital dönüşüm sürecinde, sanal fuarlar ve heyetler gerçekleştirilen bir ortamda firmaların özellikle teknik altyapılarını iyileştirmesi gerektiğini vurguladı.