Tat Gıda, 2020 rakamlarıyla ilgili açıklama gerçekleştirdi.  Yapılan açıklamaya göre, şirket uzun vadeli iş planları çerçevesinde ana faaliyet alanı olan ve domates ve konserve ürünleri iş koluna odaklanacak. Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Tat Gıda Genel Müdürü Oğuz Aldemir, "Bundan sonra yolumuza ana iş kolumuz olan salça, domates ve konserve ürünleri kategorisinde, Tat markamız ile yeni yatırım fırsatları gözeterek hem yurt içinde hem de yurt dışında odaklı ve karlı bir büyüme stratejisi ile güçlenerek devam edeceğiz" dedi. 

NET RAKAMLARI AÇIKLADI 

Toplamda 167 milyon TL net kar açıklayan Tat Gıda; ana faaliyet alanı salça, domates ve konserve iş kolundan 71 milyon TL net kar elde etti. 2020'de "durdurulan faaliyetler" altında yer alan makarna ve unlu mamuller iş kolundaki gayrimenkul ve diğer varlıkların satışında 72 milyon TL, süt ve süt ürünleri iş kolunda ise 24 milyon TL net kara ulaşıldı. Geçen yıl odaklanarak büyümeye devam edilen salça, domates ve konserve iş kolundan 803 milyon TL, "durdurulan faaliyetler" altında yer alan süt ve süt ürünleri iş kolundan ise 694 milyon TL ciro elde edildi. Tat Gıda'nın faaliyeti devam eden salça, domates ve konserve ürünleri iş kolunda ihracatı yüzde 131 artışla 217 milyon lira olarak gerçekleşirken, brüt karı yüzde 48 artışla 254 milyon TL ve faaliyet karı yüzde 47 artışla 122 milyon TL oldu. FAVÖK ise yüzde 59 artışla 134 milyon liraya yükseldi. (AA)