Yurt dışında ABD hükümetinin engelleme çalışmalarıyla uğraşan Huawei, Çin’de akıllı telefon piyasasında birinciliğini Oppo’ya kaptırdı. 2020 yılında satışlarda düşüş yaşanırken bu ilerleyiş yılın son çeyreğinde de sürdü. Şirketin geçtiğimiz yılın toplamında akıllı telefon teslimatının yüzde 34,5 oranında gerilediği saptandı. Rakip üreticiler de bu durumdan ciddi biçimde yararlandı. Xiaomi aynı sürede yüzde 48 artış kaydetti. Oppo ise yüzde 18,3 oranında bir çıkış sağladı. Piyasadaki mevcut payını da yüzde 34,7 kadar artıran Apple, kazananlar markalar arasında yer aldı.     

NEDEN SATIŞ KAYBI YAŞADI? 

Huawei’nin yaşadığı satış kaybının birçok farklı nedeni bulunuyor. Öncelikle şirket, maruz kaldığı kısıtlamalar sebebiyle çip tedariğinde sorunlar yaşamaya başladı. Bu sebepten markanın üretim süreci ciddi oranda etkilendi. Çünkü şu anda Çin’de satılan telefonların büyük bir bölümü 5G bağlantılı olduğu için Huawei, çip sorunun nedeniyle yeterince üretim yapamadı. Huawei’nin satış kaybında yaşanan bir diğer neden ise şirketin ambargodan kaçınmak için ana grubunu terk etmesi ve bağımsız akıllı telefon üreticiliğine girişen Honor ile yolların ayrılması olduğu söyleniyor. Orta sınıf açısından bu suretle oluşan boşluğu ise Xiaomi ve Oppo gibi firmalar doldurdu.