Tarımsal gıda sektörü temsilcilerinden Taban Gıda, 2021'de 14. kez gerçekleştirilen "Fortune 500 Türkiye Araştırması"nın 2020 sıralamasında 142. sıraya yükseldi.

LİSTEYE İKİNCİ KEZ GİRDİ

Firma, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her sene merakla beklenen, Türkiye’nin katma değer yaratan 500 güçlü şirketini sıralayan listeye ikinci kez girmeyi başardı.

Geçtiğimiz yıl 1,6 milyon ton buğday ticareti yapan ve 2.543.366.669 TL net satış rakamına ulaşan şirket, sıralamada  183. sıradan 142.'liğe yükselirken, “Özkaynak Karlılığı En Yüksek 50 Şirket” sıralamasında 46., “Özkaynak Devir Hızı” sıralamasında 9., “Çalışan Başına Satış Hacmi” sıralamasında 14., sektörlere göre sıralamada ise “Toptan ve Dış Ticaret” sektöründe 4. sıraya yerleşti.

"TÜM TAHIL GRUBUNDA YÜZDE 20'LİK PAZAR PAYI HEDEFLİYORUZ" 

Asya, Afrika, Avrupa pazarlarında 20’ye yakın ülkede faaliyet gösteren Taban Gıda’nın CEO’su Hasan Hacıhaliloğlu, söz konusu başarıları hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: 

“Kuruluşumuzdan bugüne hedeflediğimiz gibi, tarımsal gıda zincirinin her aşamasında müşteri odaklı yaklaşımımızla, çiftçiler, müşteriler ve tüketiciler için güven odaklı ticaret yapmayı sürdürüyoruz. Bu sene de Fortune 500 listesinde yer alarak doğru stratejilerle ilerlediğimizi ve gücümüzü bir kez daha kanıtladık. Genç ve çok dinamik bir şirketiz. Hız, güven ve ihtiyaca yönelik ticaret anlayışı temel prensiplerimiz. Tahıl, yağlı tohum ve yem pazarının güçlü ve güvenilir tedarikçisi olmak ve global pazarlarda büyüme hedefi ile ürün yelpazemizi ve tedarik pazarlarımızı sürekli genişletiyoruz. Müşteri ve talep odaklı hizmet yaklaşımı ile yerel tedarikçiler arasında güvenilir iş ortağı olarak ilk sıradayız. Uzun vadeli doğru ve sürdürülebilir ticari ilişkiler geliştirerek ithal buğday pazarında yakaladığımız yüzde 20 pazar payını diğer yağlı tohum, yem ve tüm tahıl grubunda yakalamayı hedefliyoruz." 

TİCARET HACMİNİ 1,5 MİLYONA ULAŞTIRMAYI AMAÇLIYOR

Kurulduğu 2016 yılından beri doğru pazarlarda, doğru ürün, doğru fiyat politikası ve hizmet kalitesiyle büyüme gerçekleştiren firma, yeni yatırımlarla tedarik zincirini güçlendirmeyi ve 2021 sonunda yüzde 25 büyümeyi planlıyor.

Geçtiğimiz yıl 300 bin ton olarak gerçekleştirdiği transit ticaret hacmini 2021 yılında 1,5 milyona çıkarmak için yeni pazarlara yelken açan şirketin faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Almanya, Arjantin, Brezilya, Bulgaristan, Gürcistan, Hindistan, İsrail, İtalya, Kazakistan, Letonya, Litvanya, Lübnan, Meksika, Mısır, Polonya, Romanya, Ukrayna gibi ülkeler bulunuyor.

Firma buğday pazarında yakaladığı başarıyı, portföyündeki diğer ürün gruplarında da yakalayarak, yurt içinde olduğu gibi uluslararası pazarda da en güvenilir tedarikçi olarak ilk sıralarda yer almayı hedefliyor. Şirket, yurt içi buğday üretim ve tedarik konularındaki yatırım planları ile bu noktada da zincirin önemli bir halkası olmayı planlıyor.