SILVERLINE İHRACAT REKORUNU KIRDI

Silverline , 2021 yılını 1 milyar 173 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlanıyor. İhracatta yaptığı atılımlarla da yüzde 56 büyüme kaydetti.

SILVERLINE İHRACAT REKORUNU KIRDI
Endüstrideara

Silverline, ihracatta yaklaşık dolar bazında yüzde 50 büyüme ile 57 milyon dolar ciro elde etti. Ayrıca yurt içinde elde ettiği pazar payı ile kendi sektöründe en fazla büyüyen marka oldu. Silverline; hem hammadde sorununa hem de döviz kurlarına yönelik aldığı tedbirler ile 2022 yılında iş piyasada sahip olduğu hacmini korudu. 

“İHRACAT PAZARLARINDA ÇOK FIRSAT VAR”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Silverline Ankastre CEO’su Mustafa Laçin, “İhracat pazarlarında çok fazla fırsat bulunuyor. Coğrafi çeşitlilik yaratarak kriz ve maliyetli doğru yöneterek büyümeyi hedefliyoruz. Avrupa pazarlarında güçlü bir yer edinmemiz çok önemli. Markalaşma, inovasyon, tasarım ve teknolojik olarak bunu başardık. Avrupa’ya özel olarak geliştirdiğimiz ürünler, markalaşma yatırımları ve operasyonel yapılanma sayesinde önemli bir büyüme elde ettik. Girdiğimiz pazarlarda önemli pazar paylarına ulaştık. Bu deneyim ve üretim gücü bizi farklı pazarlarda da güçlendirdi. Teknoloji ve tasarım olarak güçlü bir üretim altyapısına sahibiz. Hedefimiz; farklı coğrafya ve pazarlarda marka konumlaması ile coğrafi çeşitlilik yaratarak, kriz ve maliyetleri doğru yöneterek büyümek. Balkan ülkeleri hem yakın hem de gelişen pazarlar olmasından dolayı ankastre sektörü için önemli potansiyel taşıyor. Uzun yıllardır özellikle Yunanistan, Romanya ve Sırbistan ile güçlü ticaret hacimlerine ulaştık. Fakat hala Balkan potansiyelinin tamamını kullandığımız söylenemez. Yeni ülkeler ve satış kanalları yaratmalıyız. Bunun ilk adımlarını 2020’de Kosova, 2021’de de Makedonya ile attık. Bu pazarların en önemli zincir mağazaları ile anlaşmalar imzaladık ve bu noktalarda ürün gamımızı büyütmeye devam ediyoruz. Bunun yanında Körfez bölgesi ve Ortadoğu yatırımlarımız da hız kazandı.” dedi. Silverline, hedef pazarlarına gençleşen nüfus, bölgede artan satın alma gücü, inşaat sektöründeki teşvikler ile 2020/ 2027 yılları arasında yüzde 7,6’lık ekonomik büyüme hedefi koyan Asya- Pasifik bölgesini de ekledi. 2019 yılında fırın üretim yatırımı gerçekleştirerek büyüme hızını önemli oranda artıran marka, alım potansiyeli ve nüfus yoğunluğu ile öne çıkan İngiltere pazarında fırın ve havalandırma grubu ürünleri ile satışlarını artırıyor. 
 

YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını