Tekstil ve ham maddeleri sektörü 2020 yılında 7,3 milyar dolarlık ihracata imza atarken, 2021 hedefini de 10 milyar dolar olarak belirledi.

"TÜRKİYE MARKASI GÜÇ KAZANIYOR"

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nden (TİM) yapılan açıklamaya göre, Covid-19 pandemisine karşın yıla rekorlarla başlayan Türkiye, Ocak 2021'de 15 milyar 48 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak ayı ihracatına imza attı.

TİM Başkanı İsmail Gülle, küresel tedarik zincirlerinde salgınla hızlanan yeniden yapılanma sürecinin faydalarını şimdiden görmeye başladıklarını belirterek, her sektörde, ihraç mallara talebin arttığını, Türkiye markasının güç kazandığını ifade etti.

Sektörün aralıkta önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 29'luk artış ve 770 milyon dolarla şahane bir performans gösterdiğini hatırlatan Gülle, hazirandan bu yana ciddi bir toparlanma yaşadığına dikkat çekti.

"OCAK REKORUMUZU TAZELEDİK"

Son çeyreği 2,2 milyar dolarlık ihracatla kapatan sektörün yıl genelinde 7,3 milyar dolara ulaştığı bilgisini paylaşan Gülle, "Bu yıla da ihracat toplamında güzel bir başlangıç yaparak ocak ayı rekorumuzu tazeledik. Bu rekora tekstil ve ham maddeleri sektörümüz de 732 milyon dolarla, önemli bir katkı sağladı. Ocakta Belarus'a yüzde 34 artışla 28 milyon dolar, ABD'ye yüzde 33 artışla 36 milyon dolar, Almanya'ya yüzde 15 artışla 38 milyon dolar olarak gerçekleşti." dedi.

Türkiye'nin pandemi sürecinde üretim ve ihracat performansıyla güvenli tedarikçi kimliğini pekiştirdiğinin altını çizen Gülle, "Bu yıl, Avrupa'da beklenen güçlü toparlanmanın da sağlayacağı talep artışıyla, pazar çeşitliliğini de artırarak, sektörümüz 10 milyar dolar hedefine ulaşacaktır. Ana pazarımız Avrupa ülkeleri olsa da Afrika ve Asya ülkelerindeki artışlar sektörümüzün pazar çeşitliliğini geliştirmekte olduğunu gösteriyor. Özellikle tekstil sanayisinde küresel tedarik zincirlerinin yeni odak noktası olmaya en büyük aday Türkiye'dir. İnşallah hep beraber, 2021 hedefimiz olan 184 milyar doları da geçip, yıllık 200 milyar dolara erişeceğiz." şeklinde konuştu.

"AVANTAJIMIZ, GELİŞMİŞ BİR YAN SANAYİMİZİN OLMASI"

Türkiye'nin yüksek teknolojili ve katma değerli üretimle ihracata yoğunlaştığını, söz konusu vizyonla atılan adımların gelecekte ülkenin küresel ticarette gücünü artıracağını dile getiren Gülle, Türk ürünlerinin pek çok alanda kalite anlamında önde olduğunu söyledi.

Küresel değer zincirleri için kalite, fiyat, üretim kapasitesi ve lojistiğin ön planda olduğunu aktaran Gülle, sözlerine şöyle son verdi:

"Öncelikle, sanayi üretiminde ürün ve sektör çeşitliliği ile, gelişmiş bir yan sanayiye sahip olmamız, ülkemizi pek çok ülkeye göre avantajlı kılıyor. Bunun yanında, esnek ve hızlı üretim altyapımızı, salgın sürecinde tüm dünyaya tekrar kanıtlamış olmamız, koşullar ne olursa olsun üretmeye devam etmemiz, ülkemiz lehine oluşan pozitif algıya önemli katkı sağladı." (AA)